3734
Sök

Semester

5 Inlägg
19 juli 2006
Trådstartare
Vi alla går vecka efter vecka och drömmer oss bort efter dagen då vi kramar om våra kollegor och önskar trevlig sommar.
Efter ett stressigt, tungt och halvtrist år finns det kanske inget man ser fram emot så mycket som just den där semestern. Men sen, då semestern inte längre är en mållinje utan verklighet, vad händer då?
Jo då händer följande. Kroppen har svårt att ställa sig om från arbete till ledighet och stressen tar ny fart, och den stressen är tyngre för psyket. Mycket ska hinnas med, resor ska fullföljas, den ska besökas och det måste göras.
Vart tar de där visionerna vägen om lugn och fullständig njutning?

Hur klarar ni semesterstressen, jag går strax in i väggen och har aldrig känt mig så utmattad tidigare??

med lem
1 147 Inlägg
20 juli 2006
jag har ingen semester till o börja med, men om jag hade haft hade jag förmodligen klarat mig utmärkt med att vara ledig=) finns inge bättre än o bara slappa o slippa tänka på massa saker

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

282 Inlägg
20 juli 2006
Orka stressa då? Några dagar i garaget, kanske sitta ute i solen med nått alkohol dryck o bara ta de lungt, de är semester big_smile

353 Inlägg
20 juli 2006
ta det lugnt och njuta...det är semester, jag känner absolut ingen stress. Jag har inte bokat nån resa, jag gör det den dagen jag känner för det, om jag känner för det. Finns massvis med relaxaktiviteter. Åk till en sjö, paddla kanot, läs en bok på stranden. Planera inte att göra iordning t.ex hemmet på semestern. Den bästa semestern får man om man inte planerer in nåt jobbigt. Som att arbeta med hemmet eller liknande...

Enjoy....

Kaffeknarkare.
135 Inlägg
20 juli 2006
Min semester är att sitta här på jobbet just nu o surfa på gorg. smile
Förhoppningsvis blire några veckors riktig semester nästa år.

Bästa ställningen måste ändå vara bakifrån. Fast spegelvänt.

Fisketokig
2 997 Inlägg
20 juli 2006
inga måsten här inte. iofs bara 2 veckors semester nu. Huset klarar sig ett par säsonger till innan målning känns aktuellt. Ska bygga ett garage komplett med lyft och sånt men det är inget man gör nu.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Sök