Tjenare tänkte lägga upp mitt projekt med min s13 från -93 som ska gå igenom en motorrenovering och trimning.
Den har stått orörd sen i somras för att jag tappade allt oljetryck på motorvägen i runt 150 och vet inte hur länge oljelampan hade lyst så kör på den säkra sidan och renoverar den.
Det som ska göras är att tänkte sätta i nya lager i motorn och även nya kolvar. Jag ska troligen köra på original stakarna då jag hört att dom orkar med ganska länge. Kommer även bli endel saker som höjer motoreffekten som portning av toppen, ny intercooler, avgaskam på insugssidan osv.
Det kommer även ske en del lättningar på bilen som tex att ta bort AC, ABS osv.
Inte riktigt säker på allt som kommer hända men det visar sig med tiden.
Hade även hoppats på runt 350 hk i maskinen fast vet inte om det är möjligt med turbon jag kör på nu (t28) fast det visar väl sig. Kanske blir någon roligare turbo också
Jag har gått och väntat i vinter på att fixa ett garage och nu har jag kört in den så nu börjar projektet.
Kommer några få bilder idag kanske inte allt för roliga, men har inte hunnit så mycket idag för tog ett tag att röja upp i garaget osv.
Här är en bild på hur den står nu.
Det här var felet varför jag tappade oljetrycket och oljan. Fattar inte hur man kan göra en sån sak som att skarva sådana här viktiga slangar på ett sådant sätt. Kunde väl iallafall satt dit ett rör med "hullingar" mellan. Just därför man ska gå igenom bilen själv så man är säker.
Aja ska till garaget imorgon igen, Vet inte hur länge det blir men hinner troligtvis lyfta ur motorn då.