lambdalampan började lysa när jag kört ett tag med bilen. har precis bytt till en öppen dumpventil och de måste ha något med de att göra. Någon som vet hur jag ska åtgärda detta? 850 t5 -96
Har ingen direkt lambdalampa på volvon, utan motorelektronic lampa. Monterade du dumplock i samma veva? Och Ingen slang som är trasig? Har du riktig otur kan ju luftmassmätarn gått. Du skulle kolla felkoderna.
dumplocket satte jag på igår och de var igår den började lysa. när motorn blev varm. om luftmassemätarn hade gått så hade bilen gått riktigt dåligt. och de gör den inte. (rätta mig om jag har fel)
dumplocket satte jag på igår och de var igår den började lysa. när motorn blev varm. om luftmassemätarn hade gått så hade bilen gått riktigt dåligt. och de gör den inte. (rätta mig om jag har fel)
Bilen behöver inte bli konstig för att den går sönder, utan ger bara fel värden vilket gör att bilen går magert eller fet. Brukar inte märkas så ofta på bilarna. Men dumpen ska stå öppen på tomgången. för då ska du få vaccum vilket öppnar dumpen. Men alla slangarna till Magnetventilen är schyst osv?
dumpen stod öppen på tomgång när lampan började lysa. har justerat den så den är stängd nu. kan det vara problemet med lampan? har motorn eller något annat tagit någon skada av detta?
Jaha så den ska vara stängd när det finns luftmassmätare alltså. My bad ! Så vitt ja minns så ska den vara öppen men man ska ju inte alltid ha rätt Hoppas den går till sig nu då iaf !