2641
Sök

Mekråd - var ska man börja?

All Rights Reserved
141 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
Hej,

jag har fått tag i en fyrdörrars Amazon från -65 projekt och jag ska ta hem den i vår. tänkte bara kolla om det e nån som har lite tips om var man ska börja på bilen.

tacksam för svar big_smile

There are two things you can´t take back. Bullets out of your gun and words out of your mouth

huh?
10 427 Inlägg
3 februari 2011
Kaross -> motor & drivlina -> chassi/hjulupphängning & bromsar -> inredning -> exteriör? wink
Senast redigerat av steifan (3 februari 2011)

164 Inlägg
3 februari 2011
se över bromsar och koppling. och laga rost, tycker jag smile

All Rights Reserved
141 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
tack så mycket för tipsen, kan va till hjälp lol

There are two things you can´t take back. Bullets out of your gun and words out of your mouth

Forummoderator
9 299 Inlägg
4 februari 2011
Kommer det vara ett rullande renoveringsjobb så är prio ett att få den vägduglig. Bromsar/rost. Sedan är det ju bara att börja lite smått enligt Steifans ordning. Så hade jag också gjort. Är motorn tokslut kan det ju vara bättre att börja där.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

715 Inlägg
4 februari 2011
byta vätskor (olja, bensin) om den stått länge och göra provstart. Ska det vara rullande så gör allt som besiktningen påpekar på och besiktiga sen. Följ sen besiktningspunkterna uppifrån och ner om du har missat något.

Tvivlare
2 266 Inlägg
4 februari 2011
Bästa är ju att se till så den är körduglig, åka in och besiktiga så får du en arbetsorder på de som MÅSTE göras smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

All Rights Reserved
141 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
tack för tipsen, det e bara det att bilen stått i 15 år med motorn urplockad lol

415 Inlägg
5 februari 2011
BiLeNs skrev:
tack för tipsen, det e bara det att bilen stått i 15 år med motorn urplockad lol

Då skulle jag börja med att stoppa ner den igen cool

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)

Sök