3927
Sök

Volvo 945 16V Turbo - nordstromj

2

147 782 Visningar
Projektet avslutat 22 januari 2013
1 772 Inlägg
2 juli 2011
Trådstartare
Nu har den iaf slocknat igen och bilen gick som vanligt, tills idag. Tror BTR:en har pajat, tappar soppatrycka ibland, känns precis som att man får torsk, rullar några meter och precis innan den stannar lägger man i ettan då hoppar den iväg igen och det går att gasa till 5000 varv, då börjar den blöddra.

Ska köpa en justerbar med klocka, och visst borde gamla kunna sitta kvar även om den är paj? Den ska ju inte hålla något tryck, utan soppan ska ju bara rinna igenom.
Senast redigerat av NordstromJ (2 juli 2011)

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
2 juli 2011
NordstromJ skrev:
Nu har den iaf slocknat igen och bilen gick som vanligt, tills idag. Tror BTR:en har pajat, tappar soppatrycka ibland, känns precis som att man får torsk, rullar några meter och precis innan den stannar lägger man i ettan då hoppar den iväg igen och det går att gasa till 5000 varv, då börjar den blöddra.

Ska köpa en justerbar med klocka, och visst borde gamla kunna sitta kvar även om den är paj? Den ska ju inte hålla något tryck, utan soppan ska ju bara rinna igenom.

Jo de går ju montera efter originan, men köp inget billig kina för dom hållar aldrig så länge smile

...........Team T-Röd Racing.............

1 772 Inlägg
2 juli 2011
Trådstartare
StlpMK skrev:
NordstromJ skrev:

Jo de går ju montera efter originan, men köp inget billig kina för dom hållar aldrig så länge smile

Har du någon speciell att rekommendera?

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
2 juli 2011
NordstromJ skrev:
StlpMK skrev:
NordstromJ skrev:

http://www.misab.se/tryckregulator.htm  E bra skit big_smile

...........Team T-Röd Racing.............

1 772 Inlägg
2 juli 2011
Trådstartare
StlpMK skrev:
NordstromJ skrev:
StlpMK skrev:

Jo, men 1900:- för den med klockan.. Jag vet att ni tänker, "är han dum i huvet, dumjäveln" men har någon testat denna
http://www.ridetech.se/bransletrycksreg … 04-/9453-0

Jag vet inte ens om btr:en är paj och vill egentligen bara ha lite koll på trycket.

2 419 Inlägg
2 juli 2011
kan du inte köpa en ny org btr då? de räcker ju iaf till en 300hk!

181 Inlägg
3 juli 2011
NordstromJ skrev:
StlpMK skrev:
NordstromJ skrev:

Jo, men 1900:- för den med klockan.. Jag vet att ni tänker, "är han dum i huvet, dumjäveln" men har någon testat denna
http://www.ridetech.se/bransletrycksreg … 04-/9453-0

Jag vet inte ens om btr:en är paj och vill egentligen bara ha lite koll på trycket.

Den hade jag i min gamla 940 turbo, funkade klockrent ! värd varenda krona om du frågar mej.

Visserligen "toktrimmade" jag aldrig, och körde bara 8v, men till extraktor, större turbo, spridare och vassare kam funkade den utmärkt

56 Inlägg
3 juli 2011
jag kör på malpassis linjära btr och den fungerar fint smile

Trimmare
129 Inlägg
3 juli 2011
Orginal funkar prima, polaren bromsade 459hk med orginal, så ¨sätt dit en orginal....

56 Inlägg
3 juli 2011
gle skrev:
Orginal funkar prima, polaren bromsade 459hk med orginal, så ¨sätt dit en orginal....

Fungerar det bra när man pressar orginal btrn? annars öppnar väll orginal btrn vid 3 bar ? åsså är det väll skönt att kunna mappa lite själv om man har en ställbar smile

1 772 Inlägg
3 juli 2011
Trådstartare
Verkar inte behöva handla någon btr då bilen går som vanligt igen. Dock är det nya problem, (dah?) Kommer endast upp i 0,4 bar i ladd, trots jag laddat upp emot en bar tidigare. Får börja leta läckage antar jag..

En följdfråga, någon som har denna dumpventil och vet på ett ungefär hur den ska vara justerad (hur många brickor man behöver)
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/dum … rande.html

536 Inlägg
3 juli 2011
Jag hade en sån XS dubbeltrattig öppen, visserligen länkade du en återcirkulerande. Men jag hade 2 eller 3 brickor i min..

1 772 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
Jaha..

https://www1.garaget.org/gallery/images/73/72000/72000-d5ffc7a494b7bfc78a60d8e7d53e188a.jpg

4 146 Inlägg
10 juli 2011
topplockspackningen som har gått?sad

1 772 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
zemet skrev:
topplockspackningen som har gått?sad

Tror det, ska riva idag.

1 772 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
Toppackningen var hel och fin, men det var värre med ettans kolv

https://www1.garaget.org/gallery/images/73/72000/72000-0ad2659b4cbacb179e7553b6b05a9ba7.jpg

Lika bra de, packningen är ju svindyr.

153 Inlägg
10 juli 2011
uff då.. tråkigt med ras.

699 Inlägg
10 juli 2011
Hur gick det med toppen och cylinderloppet? Alltid tråkigt med ras.. Du har inte kört på för högt kompförhållande? Man brukar väl svarva de där kolvarna lite va?

//Jonas

Bilgalen elektriker :)

1 772 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
JonasHalt skrev:
Hur gick det med toppen och cylinderloppet? Alltid tråkigt med ras.. Du har inte kört på för högt kompförhållande? Man brukar väl svarva de där kolvarna lite va?

//Jonas

Inga krokiga ventiler iaf, verkar ha klarat sig i övrigt också. Cylinderloppet ser också bra ut så mycket man ser, ska riva ur allt igen och sätta i FK kolvarna och köra 8 ventiler istället, och även handla ett grenrör med uttag för extern wastegate så man kan kontrollera den skenande turbon.

Kollade aldrig vilken komp jag hade, osäker på om det var fallet, tror mer på för mycket luft och för lite bränsle. Men det hade nog inte skadat att svara dom lite gran.

309 Inlägg
10 juli 2011
NordstromJ skrev:
JonasHalt skrev:

//Jonas

Inga krokiga ventiler iaf, verkar ha klarat sig i övrigt också. Cylinderloppet ser också bra ut så mycket man ser, ska riva ur allt igen och sätta i FK kolvarna och köra 8 ventiler istället, och även handla ett grenrör med uttag för extern wastegate så man kan kontrollera den skenande turbon.

Kollade aldrig vilken komp jag hade, osäker på om det var fallet, tror mer på för mycket luft och för lite bränsle. Men det hade nog inte skadat att svara dom lite gran.

ja har 16v kolvar ligger om du är sugen på att svarva å bygga 16v igen;)

Sök