3445
Sök

Volvo 945 16V Turbo - nordstromj

2

147 778 Visningar
Projektet avslutat 22 januari 2013
1 772 Inlägg
19 februari 2011
Trådstartare
#41
risapa skrev:
vad är det för garrett turbo? är det där t25 fläns? Ser jävligt trevligt ut:) // J

Det är en HX35a med T3 fläns, sådär lagom stor smile

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

39 Inlägg
19 februari 2011
#42
okey!  hheheh, kommer passa som grisen i grytan!! keep up the good work:P

hej jag är en liten apa :D

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
20 februari 2011
#43
Tror du att det kommer lira bra om du sak styra med lmm? smile

...........Team T-Röd Racing.............

1 772 Inlägg
21 februari 2011
Trådstartare
#44
StlpMK skrev:
Tror du att det kommer lira bra om du sak styra med lmm? smile

Nej, det tror jag inte. smile

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

1 772 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
#45
Då var den besiktad utan anmärkning smile Fritt fram att göra precis vad man vill!

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Varningar. 36
1 200 Inlägg
22 februari 2011
#46
äh lägg ägg?

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

1 772 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
#49
TFkarlsson skrev:
äh lägg ägg?

Det skulle man lätt kunna lägga ett par stycken.


risapa skrev:
härligt! let's trim! big_smile

You Bet! smile


lillkjell skrev:
tare lungt nu strömmen! blir vilda hästar det dära wink

Kanske smile
Senast redigerat av NordstromJ (23 februari 2011)

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

536 Inlägg
23 februari 2011
#50
Inga planer på h profil stakar, riktig topppackning och arp bult eller så ? tongue Dina stakar kommer nog vika sig ganska kvickt med tanke på vad du ska smälla på för turbo.. tongue

Är det bra kvalite på den turbon tro? Vad fick dig att just välja DEN? Trodde först det var ett TB agg när jag bara såg bilden smile

Ser bra ut annars, är avis! tongue


2 419 Inlägg
23 februari 2011
#51
Klart man följer detta! Men är det inte bättre att satas på ett "riktigt" grenrör? Vet att liknande har spruckit o hatt sig!


1 772 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
#52
Jonasarvidsson skrev:
Inga planer på h profil stakar, riktig topppackning och arp bult eller så ? tongue Dina stakar kommer nog vika sig ganska kvickt med tanke på vad du ska smälla på för turbo.. tongue

Är det bra kvalite på den turbon tro? Vad fick dig att just välja DEN? Trodde först det var ett TB agg när jag bara såg bilden smile

Ser bra ut annars, är avis! tongue

Jo, H-stakar blir det nog iaf, tänkte köpa detta kit http://lgspeed.se/produkt.php?kategori=18&id=53 Toppackning vet jag inte än. Turbons kvalitet återstår också att se, har en polare som har samma turbo, dock har han inte heller provkört den än men ett bra pris och bra "storlek" fick mig att välja den smile


strandberg31 skrev:
Klart man följer detta! Men är det inte bättre att satas på ett "riktigt" grenrör? Vet att liknande har spruckit o hatt sig!

Jo, men för vad det kostar så får det hålla så länge det gör, den kan ju hålla väldigt länge också smile

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

536 Inlägg
23 februari 2011
#53
Vad har du för effektmål? Köp en MLS toppapackning och ett par stadiga ARP bultar smile Så lär skiten hålla! Vad ska du köra för växellåda? för din m90 (antar att du har det) kommer ge sig och koppling lika så..

Funderat på någon diffbroms?smile


1 772 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
#54
Jonasarvidsson skrev:
Vad har du för effektmål? Köp en MLS toppapackning och ett par stadiga ARP bultar smile Så lär skiten hålla! Vad ska du köra för växellåda? för din m90 (antar att du har det) kommer ge sig och koppling lika så..

Funderat på någon diffbroms?smile

Har inga direkta mål alls faktiskt, få det att lira bra är väl det viktigaste, sen får vi se vart man hamnar, lite över 300 kanske..

M90 är tänkt att använda + 712 plattan och original lamell (eller sinter).

Diffbroms är inte heller bestämt än, antagligen blir det till att svetsa nån gammal axel till att börja med.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

536 Inlägg
23 februari 2011
#55
NordstromJ skrev:
Jonasarvidsson skrev:
Vad har du för effektmål? Köp en MLS toppapackning och ett par stadiga ARP bultar smile Så lär skiten hålla! Vad ska du köra för växellåda? för din m90 (antar att du har det) kommer ge sig och koppling lika så..

Funderat på någon diffbroms?smile

Har inga direkta mål alls faktiskt, få det att lira bra är väl det viktigaste, sen får vi se vart man hamnar, lite över 300 kanske..

M90 är tänkt att använda + 712 plattan och original lamell (eller sinter).

Diffbroms är inte heller bestämt än, antagligen blir det till att svetsa nån gammal axel till att börja med.

Okejdå, låter väl ganska vettigt smile Men kolla in MLS packning! tror den finns på KL..

http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibutik/ … p;Visn=Std
Senast redigerat av Jonasarvidsson (23 februari 2011)


1 772 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
#56
Jonasarvidsson skrev:
NordstromJ skrev:
Jonasarvidsson skrev:
Vad har du för effektmål? Köp en MLS toppapackning och ett par stadiga ARP bultar smile Så lär skiten hålla! Vad ska du köra för växellåda? för din m90 (antar att du har det) kommer ge sig och koppling lika så..

Funderat på någon diffbroms?smile

Har inga direkta mål alls faktiskt, få det att lira bra är väl det viktigaste, sen får vi se vart man hamnar, lite över 300 kanske..

M90 är tänkt att använda + 712 plattan och original lamell (eller sinter).

Diffbroms är inte heller bestämt än, antagligen blir det till att svetsa nån gammal axel till att börja med.

Okejdå, låter väl ganska vettigt smile Men kolla in MLS packning! tror den finns på KL..

http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibutik/ … p;Visn=Std

Hittade den, får se om det inte blir en sån också. Kommer ihåg detta från mitt förra bygge när man var alldeles för oseriös, det straffade sig, ett antal gånger tongue

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

536 Inlägg
23 februari 2011
#57
Hehe.. det bygger har jag sett på garaget.. Lika bra o fläska på från början.. det lönar sig..tongue


1 772 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
#58
Jonasarvidsson skrev:
Hehe.. det bygger har jag sett på garaget.. Lika bra o fläska på från början.. det lönar sig..tongue

Sant, men det var mest för skoj, å skoj var det. smile Är det stor skillnad på ARP och 12:9 bultar?

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

236 Inlägg
23 februari 2011
#59
Bättre o skjuta topp packning än någe annat som inte klarar högs tryck:))cool


1 772 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
#60
NeXz skrev:
Bättre o skjuta topp packning än någe annat som inte klarar högs tryck:))cool

Har fått det för mig också, därför jag tvivlar tongue

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.


Sök