3441
Sök

Köpråd: Opel Omega A GL eller Opel Omega A 3000

V.A.G!
199 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
Tjena smile jag skulle behöva lite råd om vilken bil är bäst att köpa av Opel Omega A GL eller Opel Omega A 3000? roll

tack för svar smile
Senast redigerat av SSC47 (13 februari 2011)

V.a.g!

4 637 Inlägg
13 februari 2011
Jadu, kan inte mkt om dessa. Men känt är det att man ska satsa på Omega B. Bättre kvalitet än A (även fast B inte är känd för att vara en kvalitetsbil) och så betydligt krocksäkrare än farliga A.

Priset är lågt även för B och det finns nog fler B än A att välja på...

Och så en peronlig åsikt. B ser bättre ut.
Senast redigerat av Navkapsel (13 februari 2011)

V.A.G!
199 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
Navkapsel skrev:
Jadu, kan inte mkt om dessa. Men känt är det att man ska satsa på Omega B. Bättre kvalitet än A (även fast B inte är känd för att vara en kvalitetsbil) och så betydligt krocksäkrare än farliga A.

ja men jag är en person som är emot el och vill att det ska bara vara motor tongue och för det gillar jag dom gamla mer än nya roll

V.a.g!

4 637 Inlägg
13 februari 2011
SSC47 skrev:
Navkapsel skrev:

ja men jag är en person som är emot el och vill att det ska bara vara motor tongue och för det gillar jag dom gamla mer än nya roll

Okej! Vill du hellre ha en A ska du köpa det. smile

V.A.G!
199 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
Navkapsel skrev:
SSC47 skrev:
Navkapsel skrev:

Okej! Vill du hellre ha en A ska du köpa det. smile

båda Omegorna är A modellerna wink

V.a.g!

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
13 februari 2011
Omega A är lättare. Roligare motorkaraktär. och finns med diffbroms.

Alla med 3L 24v sexan har diffbroms.

Skulle rekomendera en 2.6CD eller en 3000 24v om det går få tag på.

även gammla 3000 12 ventilarna går väl hyfsat.. men då är nästan 2.6an mera bil för pengarna.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

1 798 Inlägg
13 februari 2011
Som sagt satsa på en med sexa har haft två st o en med 2.0 inte rolig alls o gasar man lite drar den lika mkt. De svåra med just omega är rost rost och åter rost de rostar så in i helvete

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

V.A.G!
199 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
fredde85 skrev:
Som sagt satsa på en med sexa har haft två st o en med 2.0 inte rolig alls o gasar man lite drar den lika mkt. De svåra med just omega är rost rost och åter rost de rostar så in i helvete

okej smile jo rost de vet jag vi hade en omega a tidigare som vi sålde fast det var en 2.0 hmm

V.a.g!

Sök