2535
Sök

Volvo 945 med C6 17" plåtfälgar (Någon som provat?)

this shit's got to go
183 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
Hej alla

Nu har jag sökt på alla möjliga kombinationer men finner icke vad jag söker.
Jag har lyckats hitta att Citroën C6 plåtfälgar (tydligen) ska passa volvo mer eller mindre rakt på.
Men jag har inte hittat någon som skrivit att dom faktiskt har skruvat fast ett par såna fälgar IRL.
Så det är nu det jag vill ha kommentarer på. Alltså en riktig människa som skruvat på minst en riktig C6 17" plåtfälg på en riktig 945 eller äldre. Och hur funkade det?

Tack på förhand

Man får inte va slö för då blir man dö

this shit's got to go
183 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
Lite mer info om Citroën C6 original plåtfälgar 7X17 5X108 ET32. Någon som vet hur man räknar på detta för att se hur vida det passar?

2 419 Inlägg
15 februari 2011
Bultdelningen är ju rätt, sen hur det funkar med et,n kan jag inte svara på men borde ju gå att lösa med spacers ifall det jäklas.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
15 februari 2011
BOBert skrev:
Lite mer info om Citroën C6 original plåtfälgar 7X17 5X108 ET32. Någon som vet hur man räknar på detta för att se hur vida det passar?

med en liten spacer så ska dom passa smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

78 Inlägg
15 februari 2011
Jag har köpt 4 stycken sådana till min bil som jag fick breddade för en vecka sedan ungefär så inte hunnit kränga på däck, 8,5" fram och 9" bak.
Kan säga dig att fälgarna passar rakt på utan spacers, men med däck på så behövs nog 5mm fram iaf beroende på däckbredd. Det är kanske 2-3mm mellan fjäderben och fälgkant utan spacer på min 740.
Centrumhål är samma.

2 419 Inlägg
15 februari 2011
Volvo_Performance skrev:
Jag har köpt 4 stycken sådana till min bil som jag fick breddade för en vecka sedan ungefär så inte hunnit kränga på däck, 8,5" fram och 9" bak.
Kan säga dig att fälgarna passar rakt på utan spacers, men med däck på så behövs nog 5mm fram iaf beroende på däckbredd. Det är kanske 2-3mm mellan fjäderben och fälgkant utan spacer på min 740.
Centrumhål är samma.

Vart köpte du? pris? roll

this shit's got to go
183 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
Volvo_Performance skrev:
Centrumhål är samma.

Så med 5mm spacer borde det ju gå fint. vart köpte du dina? Jag har hitta på teletyre för en hyfsad peng och på nordendäck hittade jag 17" 5/108 för väldigt billigt, men det står inte bredd et eller nav så jag vet ju inte om dom passar alls då. väldigt dålig info på deras sida tycker jag.

normal people are scary
57 Inlägg
12 mars 2011
utgå från oiginal et som om jag inte är helt förvirrad är 25 så är det 32 på fälgarna borde någonstans mellan 5 och 10mm spacer funka bra och sånna hittar du ju på biltema :-)

Fiat For Life
pasta bilar is the shit

this shit's got to go
183 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
Fast jag får nog köpa riktiga spacers. inte så säkert med universal alu spacers till plåtfälgar. lätt att spräck dom så. Så det får nog bli solida i stål.

Sök