3100
Sök

Frågor ang. England import + registrering av Skyline R33 GTS

4 Inlägg
14 februari 2011
Trådstartare
Hey!!

Har nyligen tagit hem en Skyline R33 GTS från England och tänkte att det hade vart kul att få köra den även i Sverige, men då måste den ju reggas först..

Ursprungskontrollen är på g, så nu undrar jag helt enkelt vad som är kvar att göra innan reg bes.??

- Vad är det för papper jag behöver från Nissan och hur får man tag på dem?

- Lyktor behöver ju bytas/byggas om, var/hur/pris??

- Sen klistra på km/h märken på mätarn plus knacka in chassinumret någonstans (förslag??)
Något mer!?!

Någon som har tips på motorolja då jag inte förväntar mig hitta den engelska jag kör på nu här i Sverige?? Det är RB25DET motorn som sitter i...

Jag har absolut ingen brådska och vet att det kommer ta tid med papper hit och dit, men all hjälp och tips uppskattas mycket!! smile

KHRacing
14 februari 2011
Ring Nissan Sverige ang intygen = dyra.

motoroljan:  jag kör Biltema´s 5/50 Racingolja i min EVO, 69kr/L

tror inte det är godkänt längre med klistermärken på hasighetsmätaren, det skall väl vara en varaktig förändring

bilen skall även vara 100% orginal vid registreringsbesiktningen, så har du coilovers så KAN du få ombes: på detta exempelvis.

4 Inlägg
14 februari 2011
Trådstartare
Okej.. Jo, har hört att de vill ha den original, frågan är vad de är noga med(?) typ bodykit och utblås?? För i övrigt är den i princip oskruvad..

Sök