3506
Sök

Magnetventil saab 9000, ta bort pysventilen

63 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
#41
Har känt lite på wastegaten som sitter på och tycker att den känns rätt slapp och glapp. Den jag har ligger är typ stenhård. Och jo jag har filmat och lagt upp på youtube nu.

Här är den när den skenar upp : http://www.youtube.com/watch?v=Veajexkm … ideo_title
körde på 5:an hela tiden då de var så svårt att växla samtidigt som jag filmade wink

Här filmade jag nyss och då gick den som vanligt på laddet : http://www.youtube.com/watch?v=J3x3O66J … ideo_title

när man har varmkört den, sen ställer man den ute i en halvtimme typ, och sen när jag startar och kör så blir de skenladd och aldrig när den har stått länge ute i kylan. Konstigt hmm


Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
5 mars 2011
#42
Är wastegateklockan ok så är risken stor att du har ett sprucket avgashus, dvs den kärvar beroende på vad värmen gör med materialet...


930 Inlägg
5 mars 2011
#43
ser ut som att någon har skruvat upp laddet på den där saaben, och sen pyst det stabilt när det gick åt skogen. kan tyvärr inte svara på varför den laddar 1.9, har du testat med en mekanisk mätare med nål?

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

930 Inlägg
5 mars 2011
#44
Tycker även att det låter lite knepigt när den börjar ladda över 1.5 den lixom hackar.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

63 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
#45
jo de blev nå konstigt ljud när den ladda så högt. Bilen började att bete sig så efter att jag monterade en magnetventil, med pysventilen var de inga problem alls, låg stabilt på 0,8bar och laddade aldrig över det. Wastegaten som sitter på nu, den ser ut som nå konstigt hemma bygge, typ limmad i kanterna för att bli tätad ser de ut som yikes


930 Inlägg
5 mars 2011
#46
kan ju vara så att magnetventilen är trasig med.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

1 353 Inlägg
6 mars 2011
#47
eftersom att du laddar för mycket i grundladd så har du anledningen till att du laddar för mycket med MV inkopplad.
att du laddade stabilt med pysventilen beror på att den alltid är konstant inställd på ett värde, MV är hela tiden variabel och justerar..

* åk till en skrot, hämta en wg-klocka. (den du hade på bilden såg ut o va till ett mitsubishi aggregat.. typ 15g som sitter på 850)
* ställ in GLT till 0,4
* koppla in mv.

krabba inte med nåt annat och gör nu som ja säger om du vill ha hjälp...


63 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
#48
okej jag får prova att göra så då. Föresten wastegaten jag har kommer inte från skruvat.se, utan stylingbutiken - http://www.stylingbutiken.se/wastegate- … ar-/2593-0


1 019 Inlägg
6 mars 2011
#49
zydone skrev:
okej jag får prova att göra så då. Föresten wastegaten jag har kommer inte från skruvat.se, utan stylingbutiken - http://www.stylingbutiken.se/wastegate- … ar-/2593-0

På tok för hård för din bil.


63 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
#50
okej då vet jag de också, får väll ta och sälja den eller nåt smile



Sök