Givetvis börjar bilen krångla då man ska på långväga jobb och man precis kommit igenom besiktningen. Drar hela förloppet kort. Väl ute på motorväg skulle jag kugga ner till 4an i 90 och köra om, känner hur de rycker till i bilen och åker in bakom bilen igen. Efter ytterliggare nån mil märker jag hur laddtrycket inte går upp på orginal turbomätaren utan går upp och lägger sig mellan grönt och gult.
Kör med detta lite under måndag och och gårdagen,fick upp laddtryck när den var kall men sedan när man kört lite blir det samma upprepning. Så idag när bilen bara skulle gå några kilometer från jobbet till affärn så åkte ja ut försiktigt med ras i åtankarna och rätt va det är ser jag hur CE-lampan tänds(Check Engine).
Så min fråga är nu vad detta kan vara? Tankarna går långsökt till wastegate klockan som kanske spökar men läst lite på detta och även fått tips om magnetventil eller backventil eller dylikt. Någon som ha erfarenhet eller bara kunnig som kan hjälpa?
Kan va din magnetventil som börjar dumma sig. Kan även va misständningar. Få uppkollat felkoder
okej okej,ja men man vill ju helst inte åka för långt me grejerna när man inte kan sätta fingret på var fan felet ligger ringhals ligger ju ganska avsides också -.-
Kan va din magnetventil som börjar dumma sig. Kan även va misständningar. Få uppkollat felkoder
okej okej,ja men man vill ju helst inte åka för långt me grejerna när man inte kan sätta fingret på var fan felet ligger ringhals ligger ju ganska avsides också -.-
hehe ganska Ja har en beg magnetventil liggandes ifall du vill prova?
Kan va din magnetventil som börjar dumma sig. Kan även va misständningar. Få uppkollat felkoder
okej okej,ja men man vill ju helst inte åka för långt me grejerna när man inte kan sätta fingret på var fan felet ligger ringhals ligger ju ganska avsides också -.-
hehe ganska Ja har en beg magnetventil liggandes ifall du vill prova?
ah ska bara ta mig hem då men kanske kan be en av kompisarna som ska ner tilll morris komma förbi och hämta ska fan ringa dem mesamma
okej okej,ja men man vill ju helst inte åka för långt me grejerna när man inte kan sätta fingret på var fan felet ligger ringhals ligger ju ganska avsides också -.-
hehe ganska Ja har en beg magnetventil liggandes ifall du vill prova?
ah ska bara ta mig hem då men kanske kan be en av kompisarna som ska ner tilll morris komma förbi och hämta ska fan ringa dem mesamma
Ah visst, gör så. kan inte garantera skicket men den ska funka iaf
Ah precis gör de, bara att höra av sig jobbar ju 7-4 varje dag men sen e ja hemma iaf
ah han jobbar ju på kardan men ska ringa och tjöta om så telefonen ska behöva bli orange imorn:O annars får far åka förbi som ska ner till götet till veckan:)
Skulle väl kanske kunna vara LMM som spökar? Jobbar polarens LMM var kass så turbon laddade bara grundladd+lite till.
okej,kanske får ta och göra ren den me t-röd eller nått då men borde motorlampan tändas då verkligen? men tack för svar,ska kolla över detta också om man får hem den helskinnad
Börja med att kolla eventuella hål eller läckor i vacumslangar? Prova med lite startgas. En bra början
bytte till silikonslangar i höstas så tycker inte de borde vara de men är ju alltid en början,do88 kanske inte har kvalité på slangarna heller:P
Det är nog ingen dålig kvalle på deras grejer:) Bytte du alla salngar? (kollat slangen till din turbotrycksmätare med?) Är din dumpventil hel? Är din LMM hel? MV hel?
Börja med att kolla eventuella hål eller läckor i vacumslangar? Prova med lite startgas. En bra början
bytte till silikonslangar i höstas så tycker inte de borde vara de men är ju alltid en början,do88 kanske inte har kvalité på slangarna heller:P
Det är nog ingen dålig kvalle på deras grejer:) Bytte du alla salngar? (kollat slangen till din turbotrycksmätare med?) Är din dumpventil hel? Är din LMM hel? MV hel?
bytte alla vakuumslangarna då och även alla slangar till vevhusventen och luftfilter. kan även nämna att allt är orginal i bilen. inte hunnit kolla över sakerna tyvärr då bilen står borta och utomhus då man är på jobb men ska kolla snabbt alla slangar och om nått är löst eller så imorn när man ser något ute fungerande mv är på väg så ska kolla de på måndag och förhoppningsvis får ja låna lite delar från en skrot så ja kan köra uteslutningsmetoden men blir jobbigt att skruva på parkering,allt hade varit lite lättare med tryckluft på plats vart går slangen till turbotycksmätaren in då? mot torpeden?