3360
Sök

Fjärrstyrt centrallås

2 Inlägg
21 februari 2011
Trådstartare
Hej.
Har problem med mitt fjärrstyrda centrallås.
Det har helt plötsligt slutat svara när man trycker på nyckeln för att låsa upp. Har bytt batterier i båda nycklarna, och när man trycker hörs ett svagt klickande från höger bakskärm.
Centrallåstet fungerar perfekt både när man låser bilen med nyckeln i låset, låser upp innifrån bilen antingen genom att ta ut nyckeln från tändningslåset eller trycka på knappen på dörrsidan för att låsa upp dörrarna.
Har pratat med Audi som tror att nycklarna måste kodas om...
Fjärrstyrningen av låset har varit lite trögt ibland, speciellt när det varit riktigt kallt ute.
Tog in bilen på jobbet i värmen en dag, ut i kylan på kvällen (-30) gick att låsa med fjärren på kvällen men på morgonen dagen efter var det stendött.
Vad kan vara orsaken?
Tror inte omkodning av nycklarna kommer att hjälpa...eller?
Har en A3 2007 SB

All hjälp uppskattas

Mvh
Magnus

138 Inlägg
21 februari 2011
Hade samma problem på min fd seat. Den omkodades, trycker man allt för många gånger på dosan så slutar fjärrlarmet funka.

Min slutade också funka från ena dan till den andra. Låste man "manuellt" så funkade c-låset/larmet fint. Det visade sig att omkodning var det som löste det hela.

Jag fick det omkodat hos en vanlig verkstad, dock gratis för att mekanikern fuckade upp en grej på bilen så han fick dåligt samvete smile
Senast redigerat av Slickk_dude (21 februari 2011)

2 Inlägg
21 februari 2011
Trådstartare
Larmet fungerar också som vanligt, skulle egentligen klara mej utan fjärrstyrningen men larmet går varje gång jag öppnar dörren med nyckeln i låset tills jag stoppat nyckeln i tändningslåset och vrider om...irriterande.
Tack för svaret, så du tror att det kommer att hjälpa med att koda om nycklarna?

Okej, har bokat tid på verkstaden...hoppas det är det som är problemet...kommer jag undan med 1000:- så är jag hyfsat nöjd:)

Tyckte bara det lät så konstigt när Audi verkstaden sa att omkodning skulle vara lösningen när man hör att det klickar från mottagaren..
Senast redigerat av MANGE72 (21 februari 2011)

Sök