NORRLANDSGOLD skrev:
Okej , jag hyr av krambo bostad ab i kramfors. Och enligt dom ska jag bara ställa mig på någon annans parkering ? Smart svar.. Då blir ju någon annan lidande. Eller så ber dom mig ringa securitas som har hand om våra parkeringar och dom kommer aldrig.
Det är alltid samma folk som ställer sig där med.. Vi har ett behandlingshem för handikappade alldeles bredvid. Så jag har hört alla ursäkter tro mig, Min förra skylt var blå med stoora vita bokstäver att detta är en privat parkering, kärringen som hade ställt sig där då sa att hon måste ha haft tunnelseende. Ja tunnelseende kan ja köpa , men när man stoppar i kabeln där skylten står och ändrar tiden då är det inte tunnelseende. Sen nu i går var jag så arg på dom att jag frågade om dom är som barnen dom tar hand om.. vilket jag ångrar i dag, men har ju undrat om alla hästar är i stallet på dom?
Ska även säga att jag har måsta gjort en sökning på regnummret varje gång och kollat antingen eniro eller hitta.se.. MEN ska jag verkligen behöva slänga pengar på att folk är dum i huvudet ?
Saker jag har gjort :
*Ringt hyresvärden och fått 0 hjälp.
*pratat med dom på hemmet där dom kommer ifrån som felparkerar. (Lugnt och sansat)
*ringt securitas. och fått 0 hjälp.
*Pratat med dom på hemmet om hur dom ska meddela dom som jobbar som vikarier vart dom får stå, vilket hör till vanligt hyfs när man kommer på en ny arbetsplats och fråga vart man får stå, tycker jag.
*Skrikit på folket som parkerat fel.
NU som en sista metod kommer ja snart att bogsera bort bilarna själv. och ställa dom vid ett stup.. eller elda upp dom.. Ingen kan binda mig till brottet om deras bil mystiskt börjar brinna.
Förstår att en del folk tycker detta är fjantigt. Tycker jag med om de är sommar.. Men jag betalar 290 kr /månad för min parkering på vintern. Och nu har de varit riktigt kallt.. Saker som har gått sönder på bilen på grund av att jag inte kunnat använda motorvärmaren är : att bilen frusit, fått byta termostat.
Sen de dryga.. jag måste skrapa rutorna.. Suck..
Ja orka ta detta..
Men vad säger lagen om jag flyttar bilen då? Blir det allmänmäktigt förfarande eller ? Och jag åker på det ?
Nån som vet ?