3563
Sök

Turbo konventering

12 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
#1
Jag skulle vilja veta vad för turbo som man kan sätta på min bil.
Jag har en Mercedes 190e 2.0 w201 från 1988


KHRacing
28 februari 2011
#2
Tosy skrev:
Jag skulle vilja veta vad för turbo som man kan sätta på min bil.
Jag har en Mercedes 190e 2.0 w201 från 1988

Med utgång av din fråga så skulle jag svara

Allt emellan ett Smartaggregat till en HX60...

2 624 Inlägg
28 februari 2011
#3
köp 2,6l motorn lr 2,5 16v o konvertera istället! 2l motorn kmr int funka så bra me turbo! tongue


Forummoderator
26 351 Inlägg
28 februari 2011
#4
martinn skrev:
köp 2,6l motorn lr 2,5 16v o konvertera istället! 2l motorn kmr int funka så bra me turbo! tongue

Förklara gärna för oss okunniga, varför det inte funkar att konvertera 2 liters-motorn?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 624 Inlägg
28 februari 2011
#5
går gör det men enklare o få ur mer effekt ur dom större motorerna! smile


12 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
#6
jag tänker inte byta min 2.0 hehe. jag är inte ute efter någon större effekt, då hade jag nog tagit 2.6.
jag vill bara ha lite skoj för jag vet att jag kan få ut runt 40-60 hk


12 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
#7
KHRacing skrev:
Tosy skrev:
Jag skulle vilja veta vad för turbo som man kan sätta på min bil.
Jag har en Mercedes 190e 2.0 w201 från 1988

Med utgång av din fråga så skulle jag svara

Allt emellan ett Smartaggregat till en HX60...

Tack!


1 Inlägg
28 februari 2011
#8
Billigast är trots allt att köpa en 2,6:a. Har både en 2,6 och en 2,3. Den sexcylindriga är helt överlägsen i komfort. Ha även lite koll på bakaxelutväxlingen om du konverterar. Jag har en 3,23 eller 3,27 i min 2,6:a så den går så "gõtt" ca 3.000rpm vid 140. 2,3 -91 har en 3,46-axel. Det verkar dock som att tidiga 2,3:or har högre kugg. Min 88B hade lägre "marschvarv" än den 91:an som jag har nu. Men passa dig noga om du är ute och kollar. Jag var och tittade på en 2,6 som varvade 3.000 redan vid 110. Dvs samma som min gör på fyran. Tror att man erbjöd någon typ av "sport"-version där man la utväxlingen så att det blev en "rak" femma. Det var en jävligt rapp vagn, men det räcker bra som det är ändå tycker jag. Förresten är det någon mer som har problem med oljetryck och oljeförbrukning på 2,6:an? Min trycker inte 3 kg förrän vid 1.500 rpm.

12 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
#9
MB-Mike skrev:
Billigast är trots allt att köpa en 2,6:a. Har både en 2,6 och en 2,3. Den sexcylindriga är helt överlägsen i komfort. Ha även lite koll på bakaxelutväxlingen om du konverterar. Jag har en 3,23 eller 3,27 i min 2,6:a så den går så "gõtt" ca 3.000rpm vid 140. 2,3 -91 har en 3,46-axel. Det verkar dock som att tidiga 2,3:or har högre kugg. Min 88B hade lägre "marschvarv" än den 91:an som jag har nu. Men passa dig noga om du är ute och kollar. Jag var och tittade på en 2,6 som varvade 3.000 redan vid 110. Dvs samma som min gör på fyran. Tror att man erbjöd någon typ av "sport"-version där man la utväxlingen så att det blev en "rak" femma. Det var en jävligt rapp vagn, men det räcker bra som det är ändå tycker jag. Förresten är det någon mer som har problem med oljetryck och oljeförbrukning på 2,6:an? Min trycker inte 3 kg förrän vid 1.500 rpm.

Tack för info!



Sök