Okej så jag går rakt på sak, jag skruvade loss plastkåpan vid pedalerna så jag skulle kunna se slangen som mina vänner pratade om men jag hittade den inte!
Så jag följde slangen från motorrummet till torpedväggen men där gick den in i en liten box (såg ut som nåt typ av relä) ihop med två andra slangar. Kan det vara så att det är en elektonisk laddtrycksmätare original på min bil?
Så om det är någon som vet hur man installerar mätaren på just denna bilmodell så dela gärna med dig det skulle uppskattas hur mkt som helst! gärna hur jag ska koppla och vart jag ska tjuva strömmen ifrån osv.
Mätaren jag har köpt är H-Line LCD Smoke 52mm Boost.
fick med slang, sladdar, t-kors, något typ utav "filter"? och nån liten svart dosa där man kunde koppla in en slang och på andra sidan gick det ut tre sladdar, plus minus och jord.
Sen har jag en fråga till, Jag satte nyss in ett öppet torrt luftfilter i bilen och nu när jag kör, specielt när den är kall och jag gasar lite på 2an så hörs det något skrapande ljud typ.. det är inget som ligger emot eller så.. nån som har en aning om vad detta kan vara? är det bara så att man hör ljud från motorn mkt tydligare med det öppna, att det fanns där förut fast hörde det inte pga originalfiltret?
Mvh Emil