3867
Sök

Vad kan det bli för konsekvenser av att köra med klisterskylt fram?

1 298 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
Tjenare!

Som topic säger så undrar jag vad det  kan bli för konsekvenser av att köra med liten klisterskylt fram. Ser polisen det som att man kör utan skylt? Vad blir konsekvenserna/böterna för det?

Mvh Christian

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
5 mars 2011
Att köra med en skylt som inte är tillverkad av transportstyrelsen räknas nog som att inte ha någon skylt alls om du blir stoppad.

1 364 Inlägg
5 mars 2011
Jag fick en varning när jag hade det på min gammla bil:P

KHRacing
5 mars 2011
Beangt skrev:

Varning ?

1 298 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
KHRacing skrev:
Beangt skrev:

Varning ?

Jag vet inte om det är något de säger för att skrämmas eller om det finns något som heter varning men när jag blev stoppad av polisen med dimljus+p-ljus när det var mörkt ute så sa konstapeln att han noterade en varning på mig...

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Dunken
5 mars 2011
Kör med samma storlek som det är på orginalet så är det nog ingen som höjer på ögonbrynen, men mindre skyltar då blir det nog probs.

Det är mina 2 cent iaf.
//Dunken

772 Inlägg
5 mars 2011
1500kr i böter.
Det är lag på att ha från Transportstyrelsen utfärdad regskylt, alla andra skyltar eller liknande även om det står ditt regnummer på, anses vara olagliga.

1 364 Inlägg
5 mars 2011
KHRacing skrev:
Beangt skrev:

Varning ?

Japp han sa att om han ser mig igen med den skylten så blir de böter:p

1 298 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
Jag får tacka för era svar. 1500:- i böter är ju en jävligt onödig summa att åka på.

Men vissa amerikanska bilar har ju lite mindre skyltar. Måste man regga om sin bil för att ha sådana? Pratar alltså inte om klister nu.

Tvivlare
2 266 Inlägg
5 mars 2011
Pendulum skrev:
Jag får tacka för era svar. 1500:- i böter är ju en jävligt onödig summa att åka på.

Men vissa amerikanska bilar har ju lite mindre skyltar. Måste man regga om sin bil för att ha sådana? Pratar alltså inte om klister nu.

Nej, man får ansöka hos transportstyrelsen för de. Men de ska va under speciella omständigheter. Farsan hade en likadan Saab som dig för några år sen och gick i samma tankar, men fick avslag direkt.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

772 Inlägg
6 mars 2011
Pendulum skrev:

Du skickar in en ansökan om mindre skylt till transportstyrelsen. Och förklarar både i text och med bild till varför du vill ha en liten skylt. Dom godkänner endast såna fall där en normal regskylt inte får plats på tänkt plats. Och är bilen ombyggd så gäller inte det som skäl till liten skylt, utan dom utgår efter orginal.
Så summan är att på en vanlig bil, likt saab, volvo, mazda, audi osv så kan du nästintill omöjligen få en liten skylt. Utan det är som sagt amerikanska bilar, eller ovanliga bilar som kan få det.

61 Inlägg
6 mars 2011
Det var enklare att få dispens för miniskyltar förut, nu är det riktigt hårt...

1 298 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
Får tacka för svaren. Min motivation till transportstyrelsen skulle nog inte hålla så långt kan jag tänka mig. wink
Får se om jag eventuellt beställer en miniskylt alu som visserligen inte är laglig men lyser inte lika mkt i ögonen på dem som en klister.

61 Inlägg
6 mars 2011
Är ju bara det att de verkar tyckaom att kolla upp skylten och om ev dispens finns då de är så ovanliga..
Men det är klart, gör ju som man vill. wink

1 298 Inlägg
7 mars 2011
Trådstartare
Forciie skrev:
Är ju bara det att de verkar tyckaom att kolla upp skylten och om ev dispens finns då de är så ovanliga..
Men det är klart, gör ju som man vill. wink

Nej jag vet Oscar. Men med en klisterskylt på så behöver dem inte ens kolla upp... wink

61 Inlägg
9 mars 2011
Jaha, det var enbart klister du undrade över? Inte hårda från typ miniskylt.se? wink

1 298 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
Forciie skrev:
Jaha, det var enbart klister du undrade över? Inte hårda från typ miniskylt.se? wink

Jo helst vill jag ju ha klister. Har lagt igen hålet framtill på fronten i samband med omlack så det hade varit fint med en diskret klisterskylt. Men en liten aluskylt är ju bättre än en stor, och det lyser ju mindre i ögonen på polisen.

KHRacing
9 mars 2011
Efter att ha sett en svenskreggad Ferari med en äkta TS-klisterskylt fram så säger jag att inget är omöjligt

klisterskyltarna skall egentligen bara vara till ATV´s, 4-hjulingar, trädgårdsmaskiner, traktorer m.m

1 298 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
KHRacing skrev:
Efter att ha sett en svenskreggad Ferari med en äkta TS-klisterskylt fram så säger jag att inget är omöjligt

klisterskyltarna skall egentligen bara vara till ATV´s, 4-hjulingar, trädgårdsmaskiner, traktorer m.m

Ja det stämmer nog. Du råkar inte veta vad de "äkta" klisterskyltarna har för mått?

Fullständigt galen
319 Inlägg
9 mars 2011
vet en som hade det på sin gatureggade dragracebil tongue han hade bara bokstäverna och siffrorna klibbade på huvkanten uppåt typ tongue

Full gas spar tid!
Loud pipes saves lives!
Full choke och öppna spjäll!
N.O.S Cruisers Stockholm

Sök