2756
Sök

Lagning av kantstötta fälgar

19 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
Har kommit över 4st mörkgråa BBS Challenge 19" fälgar billigt, men de är kantstötta. Någon som har nåt tips om vart man kan vända sig? Jag bor i Karlstad och vill helst inte åka alldeles för långt.

692 Inlägg
6 mars 2011
Jag renoverade mina ST220 fälgar själv, sandpapper och vanlig spackel som du spacklar karossen med. Sen lämnade jag inte för lackering. Men var försiktig om du tänker renovera dom själv då aluminium är väldigt mjuk då du slipar.

Lycka till!

19 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
Ok, men är resultatet hållbart då? Fälgar utsätts ju ändå för ganska stor påfrestning. Har även funderat på om kemisk metall kan funka.

739 Inlägg
6 mars 2011
skicka dom dit http://www.falgfixarna.se/

kompisen skicka en fälg dit och den blev som ny dom har exakta färgkoder till dom flesta fälgar

har en annan polare som har exakt lika fälgar som dig håller på att övertala han att skicka sina dit med
Senast redigerat av agadiffen (6 mars 2011)

692 Inlägg
7 mars 2011
b00stream skrev:
Ok, men är resultatet hållbart då? Fälgar utsätts ju ändå för ganska stor påfrestning. Har även funderat på om kemisk metall kan funka.

Det är hållbart, många lackerings firmor använder just den metoden. Det var från en firma jag fick det tipset att renovera fälgarna. Kemisk metall är tydligen svårare att jobba med så det tyckte dom inte jag skulle använda.
Jag har bara använt kemisk metall för att laga en motor kåpa till en fyrhjuling så det var ingen "fin" renovering som man måste göra då det gäller fälgar

Men kemisk metall fungerar säkert det med.

1 079 Inlägg
7 mars 2011
Ett par BBS fälgar kan lätt vara värt att kosta på en riktig renovering med tanke på modell, tum och företagets framtid. Är iaf inga bortkastade pengar skulle jag tro.
Senast redigerat av Madhouse (7 mars 2011)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

1 432 Inlägg
7 mars 2011
Jag håller på just nu i garaget och fixar till 4st BBS 18" fälgar samt 4 andra 18" fälgar av okänt märke, jag använder mig av kemisk metall iom att den är lite flexibel och porfri så passar den ypperligt till fälgar, kör med en mouse och slipar ner hela fälgen och lägger på över de skadade områdena, sedan blir det grund och en 2k lack med härdare i så att lacken blir riktigt stryktålig.

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

19 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
Tack för svaren! Blir nog att köra med kemisk metall. Har varit inne på det spåret hela tiden också.

Sök