Okej, så här är det...
Motorn håller utan problem för det effektuttaget du vill ha.
Men jag skulle ändå riva motorn för att byta lager och ringar. Om motorn ändå är ur så tar du balansaxlarna ur funktion. Det är sånt här man bör göra när man ändå är igång, annars ångrar man sig senare.
Angående turbomodell så skulle jag gå på "stort" och köra på en gtbb30 med lilla avgashuset. Specad av Gik till ~430hk, men klarar bra mycket mer om och när du vill i framtiden.
Ska du köra på etanol så rekomenderar jag inte walbro pumpen, det har varit mycket hysteri om att den skär ihop av etanolen. Välj då hellre en Bosch 044. Klockren pump som många använder till stora effektuttag.
Jag skulle dessutom kliva upp i spridarstorlek, men det går att köra med 630cc. Fast fundera på om du inte hellre ska köra på 750cc. Bränslebiten ska man inte snåla med.
Koppling finns i färdigt kit på tex Racestuff.se som klarar över 750nm.
Intercooler finns det modellanpassade bolt-on på tex do88.se och dessa funkar klockrent, och är billiga.
Hoppas det hjälper dig.
Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.