jag undrar om de är lagligt att byta ut 5w parkerings ljusen mot en lika dan fast diod sockel med 15st dioder i den? det lyser ju lite åt de blåa hållet... tacksam för svar, inte helt säker va detta skulle postas men tyckte den passa bäst här...
jag undrar om de är lagligt att byta ut 5w parkerings ljusen mot en lika dan fast diod sockel med 15st dioder i den? det lyser ju lite åt de blåa hållet... tacksam för svar, inte helt säker va detta skulle postas men tyckte den passa bäst här...
Sålänge det inte blir för blått så e de helt lagligt, har själv gjort det ! och många andra gör det här , men som sagt, är de "blåa" så få rman inte ha det!
Fick denna kommentar av en garaget medlem då jag har 9SMD till parkerings belysning:
lagen säger endast 4 ljuspunkter framåt, varav två starka och två svaga. får inte finnas nån belysning från centrum och 30cm ut mot kanterna. sätter man in smd led med 9 11 eller 13 dioder räknas de inte som fullgott dimljus å blir varken lagligt att kombinera med parkeringsljus eller halvljus. vidare är"glödare" i extraljus därför svårt att få godkänt när de bli för många ljuspunkter mot bilens originala. sitter de lamphållare i extraljusen orginal är de åxå olaglit att koppla in dom om de blir mer än 4 ljuspunkter.