2843
Sök

Köra till och från verkstad med försäkrad/skattad men obesiktigad bil. vad säger polisen?

Archmage of the entire universe
281 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
hej! har nyss skaffat en mercedes med lite småfel innan besiktining. enda jag inte kan göra själv är att justera lyktorna. kan jag ta den till en verkstad med egen kraft eller är jag tvungen att ta den på en trailer? vad säger polisen?

mvh//William

detta är en signatur. det finns många olika, men detta är min.

Forummoderator
18 024 Inlägg
10 mars 2011
Är den i trafik och försäkrad har de inget att anmärka på. Fast ringa till verkstaden och säga att du kommer "den å den tiden" är bra ifall de kollar.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Archmage of the entire universe
281 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
låter kalas det! tackar för det snabba svaret smile

detta är en signatur. det finns många olika, men detta är min.

1 758 Inlägg
10 mars 2011
Dieselsmurfen skrev:
Är den i trafik och försäkrad har de inget att anmärka på. Fast ringa till verkstaden och säga att du kommer "den å den tiden" är bra ifall de kollar.

Exakt. Se till att boka en tid, eller iaf höra av dig till verkstan innan, så de kan bekräfta om polisen ringer.

149 Inlägg
10 mars 2011
Se till att justerskruvarna till lycktorna är "lösa" och användbara. Då kan du justera på besiktningen. Brukar jag göra. Ibland är besiktingsgubben så snäll att han ställer in det själv.

Sök