Yes! Nu kommer det äntligen en upp uppfräschning av tråden!
Kan ju börja med att summera lite snabbt om vad som hände i somras med j-spec 2jz kremit. Har aldrig spenderat så mkt tid som jag i garaget förra vintern.. Låste i princip in mig i november och kom ut i juni när bilen stod klar på gatebil mantorp! Och den lyckan blev ju långvarig, eller inte!
Finns nog ingenting som jag inte har skruvat isär på j-spec 2jz kermit under förra vinter förutom styrväxeln
men men, inte det vi ska snacka om nu.
Nymappad och nylackad så kom vi till gatebil mantorp och förväntningarna var givetvis höga
Men med en helt nybyggd bil som man inte ens prövat sladda med så var det många frågetecken. Vad skulle funka? vad skulle inte funka på ett helt oprövad bil
Kylningen, nja. Varför vet jag inte riktigt trots mitt fina rörbygge...
Styrningen, nja, men mera åt nej. Men där är jag ganska säker på att jag har sorterat bort problemet. Vi har breddat nedre länkarmen ca 5cm, Och det gjorde vi för att widebody skärmarna breddar ganska mkt, och det finns inte plats för en 5-7cm spacer.. Men då fick man för mkt camber ist men då slipade jag det övre hålet i coilovern som sitter i spindeln ovalt så jag fick ut cambern till en vettig vinkel. Men då blir det ju en konstig vinkel på spindeln och fjäderbenet. Det tänkte ju inte jag på då. Väl på banan så va bilen hispig och ville lätt slå över till fullt och låsa sig när man åkte på sladd.. Nu är det lite mer moddat så det ska nog funka fint, men det märker vi när våren kommer
Motorn då?, NIX! Vi körde 3varv innan den spikade sönder
Vi började felsöka på plats på gatebil och det enda vi kunde hitta som ev skulle vara nåt var ena wallbro pumpen som inte lät att vara så frisk?.. Vi körde med dubbla Wallbro. Och en pump klara av ca 500-550hk? Vi hade ändå 620whp..
En lång historia som blev kort
Gatebil mantorp,
Bara lite andra fälgar och lite mera stance så borde det bli bra
Den sköna söndagen
Toppen efter mantorp, detta var en av dom cyl som klarade sig bäst, så vi köpte en ny topp
En bild med lite "Brukis stance"
eller hur jesse,
Lite OT, men en av kolvarna ur min brukis s14 som jag hade i sommras.. knastret lossande! Damn!
Till och med hål i kolven
lucky me!
J-spec 2jz kermit på butiken (dsg-butiken)
Butiken..
Ett paket från Dick på Svensk turboservice idag!! Grabbar man kan lite på.
Så skönt att dom ville vara med och hjälpa oss fram i sommar!!!
Trodde ni att turbon klarade sig? haha, absolut inte! Det lossade lite bitar från från några kolvar.. dom tog vägen via avgaspropellern visst! Ny axel och genomgång av agget. Men Dick påpekade att dom har tagit fram ett custom fräst avgashjulmed axel i titan om jag i minns fel, så man kan göra agget lite värre om man vill
Vem vet!
Dom passade även på att polera upp det lite
Tack!
precision 6262 billet
Hade en oljekylare, men vi kastar dit en extra bara för att vara lite mera säkra på kylningen
Givetvis från j-spec med AN10 anslutningar
Ses om några dagar! Så blir det lite mera om hur vi ligger med bilen just nu!