4123
Sök

Cargard larm volvo 850 -96

267 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
Thullen skrev:
Nickyk skrev:
det känns mer eller mindre omöjligt att hitta själva enheten..

för att du har ingen "enhet".
Det är det svarta 210-211-relät som är larmet om man säger så.

Testa att plugga in ett annat larmrelä och se om det gör skillnad, då måste du programmera om fjärren dock men det är enkelt.

Jo jag började nästan misstänka det, men vad heter det larmet då som jag har, om enheten är själva relät?  Men ett nytt 210/211 relä skulle göra så larmet av aktiveras, och då köpa en ny fjärr och koppla in?

267 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
Om jag har fattat allt rätt nu. : Jag har ett VG2 larm. Och då finns ingen larmenhet utan det är relä 210/211 som är larmet. Och OM jag byter ut relä 210/211 så ska jag ha ett nytt larm istortsätt? Bara att jag behöver köpa en ny larmdosa, om nu den 4 knappade cargard fjärren fungerar till ett VG2 larm som Jag troligtvis har?

Och skiter jag i larm så tar jag bort relä 210/211 och ersätter det med vilket relä och på vilken plats??

1 653 Inlägg
22 mars 2011
precis.

Din carguard-fjärr funkar till VG2, rätt vanligt att man köper en carguard istället för VG2 originalfjärr då de är billigare om man köper dem nya över disk.
Men en begagnad original får du för 150 spän och det funkar lika bra.
Det du behöver göra (om jag inte missminner mig, är ändå 4 år sen jag bytte mitt larmrelä...) är att programmera om fjärren, en rätt simpel procedur som det fins rätt många guider om på nätet, bara söka lite så finner du.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

267 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
Thullen skrev:
precis.

Din carguard-fjärr funkar till VG2, rätt vanligt att man köper en carguard istället för VG2 originalfjärr då de är billigare om man köper dem nya över disk.
Men en begagnad original får du för 150 spän och det funkar lika bra.
Det du behöver göra (om jag inte missminner mig, är ändå 4 år sen jag bytte mitt larmrelä...) är att programmera om fjärren, en rätt simpel procedur som det fins rätt många guider om på nätet, bara söka lite så finner du.

Om möjligheten finns, går det att ta ut 210-211 relä från en annan bil och använda den fjärren till min bil? om det är ett vg2 larm?

1 008 Inlägg
22 mars 2011
Såhär ser ett VGAII larm ut: http://www.tradera.com/Volvo-Guard-Alar … _128078267

Har du provat att dekativera larmet med "nödavstängningen" ??  = utlös larmet genom att öppna förardörren och vänta tills den tutat klart och inom 5 sekunder efter sista tutet starta bilen.
Skulle inte det fungera så kan du ta med larmet till volvo så kan dom deaktivera och samtidigt koda in fjärrkontrollerna med sin VGA II programmeringsbox (1399141-9)

Om du har tur så kan man trixa lite med matningsspänningen,ha tändningen påslagen när man ansluter matningsspänning till larmet så kan man få larmet deaktiverat.

Det funkar att ta ett annat vgaII också, men ovanstående gäller även här om larmet skulle vara aktiverat när det spänningssätts.

267 Inlägg
24 mars 2011
Trådstartare
Tja, nu är jag klar med allt! Tog bort larmrelä 210/211 och byglade 50e och 50f på 210, då togs larmet bort och startspärren. köpte nytt läs+ c-lås till förar dörren för den va riktigt dålig. så nu fungerar allt som det ska utan larm då. Men nu till det jag undrar över, Jag trodde jag hade ett svart 210/211 relä men mitt va grått, Vet ni vilket larm det är till? vgaI eller vgaII eller något annat? Jag har ingen enhet, men en tuta, huvlås och diod mitt på intrumentet. tänkte köpa ett nytt larmrelä..

1 008 Inlägg
24 mars 2011
En bild säger mer än tusen ord brukar man säga, så fixa upp en bild.

267 Inlägg
24 mars 2011
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/64/63413/63413-5fb9caf8cc24d6421c29a52c83a3f3c9.jpg
Alarmet..

5 Inlägg
29 december 2011
nån som vet hur man ställer om elr kopplar ur volvo guard larm till 850 jävla fitt larm har börjar krångla startspärren ligger i hela tiden ända sättet o starta bilen är dra ut plus kabeln sen springa snabbt till förar sidan o starta den men dom funkar inte ABSen fett drygt nån som vet hur man gör ?? mixtrat i flera timmar nu har testat  o vrida  på nyckel 4 till 5  gånger  men led lampan blinkar inte för mig  ända gången den lysser  är när jag drar  ut pluskabeln o väntar en minut sen sen sätter tillbaka den mvh zigge

267 Inlägg
29 december 2011
Trådstartare
zigpac skrev:
nån som vet hur man ställer om elr kopplar ur volvo guard larm till 850 jävla fitt larm har börjar krångla startspärren ligger i hela tiden ända sättet o starta bilen är dra ut plus kabeln sen springa snabbt till förar sidan o starta den men dom funkar inte ABSen fett drygt nån som vet hur man gör ?? mixtrat i flera timmar nu har testat  o vrida  på nyckel 4 till 5  gånger  men led lampan blinkar inte för mig  ända gången den lysser  är när jag drar  ut pluskabeln o väntar en minut sen sen sätter tillbaka den mvh zigge

Det smidigaste sättet är att ta bort larmrelät. 210/211 och bygla 50e till 50f. Då tar du bort larmet och startspärren, om du inte har ett (210) relä som ersätter 210/211. den är själva startspärren..

och sen använda centrallåset bara smile ja gjorde så då mitt larm hade låst sig och dosorna funkade inte..

5 Inlägg
29 december 2011
ska prova på det  måste bara leta fram relä dosan till larmet  tongue har ju regnat hela dagen så inte så roligt o börja mixtra med bilen tongue

267 Inlägg
29 december 2011
Trådstartare
sant smile den sitter jävligt illa till överrr styrstången. men det går om man har små händer wink

5 Inlägg
29 december 2011
okey  får se  om det  går men vet du annars  hur  man programerar om larmet för jag har en nyckeldosa med två knappar   jag att larmet funkar men skulle va skönt om man kunde omprogramera den iställer för att dra ut den

1 008 Inlägg
29 december 2011
Är det en sådan fjärrkontroll du har ?
http://forumbilder.se/images/1f201124842PM9850.jpg

Startspärren är enbart aktiverad vid aktiverat och utlöst larm, så om startmotorn inte funkar för dig så borde blinkers och signal också blinka/tuta  när du försöker starta ?

5 Inlägg
30 december 2011
för mig  blinkar inte blinkerse elr tutan  ända som händer är att bilen blir strömlös när jag vrider  på nyckeln så lysser alla lampor i instrumentbrädan men sen efter jag har vridit en gång så blir den ström lös  så startspärren måste va aktiverad för det  kommer inte nå ström på startmotorn

5 Inlägg
30 december 2011
la  upp en bild  på min nyckel  i mitt fotoalbum  vet inte hur  man  lägger upp ett här

267 Inlägg
30 december 2011
Trådstartare
ta bort start spärren som ja sa så kan du starta  den

arenwik
9 april 2012
Nickyk skrev:
zigpac skrev:

Det smidigaste sättet är att ta bort larmrelät. 210/211 och bygla 50e till 50f. Då tar du bort larmet och startspärren, om du inte har ett (210) relä som ersätter 210/211. den är själva startspärren..

och sen använda centrallåset bara smile ja gjorde så då mitt larm hade låst sig och dosorna funkade inte..

Jag har samma problem med min. Har tagit bort relä 210/211, då dog larmet. Men bilen går inte att starta.
Vad för relä ska man skaffa som ersätter 210/211 ??
Vad menar du med att man ska bygla 50e till 50f ? Hittar inga sådana relå och vad innebär bygla ? roll
Senast redigerat av arenwik (9 april 2012)

267 Inlägg
9 april 2012
Trådstartare
arenwik skrev:
Nickyk skrev:
zigpac skrev:

Jag har samma problem med min. Har tagit bort relä 210/211, då dog larmet. Men bilen går inte att starta.
Vad för relä ska man skaffa som ersätter 210/211 ??
Vad menar du med att man ska bygla 50e till 50f ? Hittar inga sådana relå och vad innebär bygla ? roll

tjena, va ett tag sen ja hade bilen, men ja gör det simpelt.

Relä 210/211 är startspärr+larm enhet.
Relä 210 är startspärr.

Köp relä 210 och tryck dit. kostar 10kr ¨på skroten? så är det klart. jag byglade för jag inte hade relä 210, men tog en från polares och satt dit smile

enklare blir det inte

Sök