Lite kan jag väl bidra med då jag äger en M3 E46 och har haft en S50 T5 04 med nästan exakt samma motor setup.
Lite påståenden i tråden kan vi reda ut.
Det är typ inga problem att besiktiga S60:n med 350 Hkr sålänge den har katalysator på.
Sprutet i dom bilarna är riktigt bra och du kommer ha bra avgasvärden osv.
Några 380 Hkr levererar dock inte bilen med en 19T snurra och E85, dock inte 300 heller som någon påstod. 350 är nog väldigt nära sanningen, det gjorde min med i stort sett samma grejer.
Detta är heller inte vad man kan kalla "vråltrimmad" och bilen är grymt driftsäkert i detta utförande.
S60:n vinner ju komfortbiten och på motorvägen (Ca 70-80 Km/h och uppåt) så kör den ifrån M3an utan problem. När det däremot gäller att köra aktivt, svänga, leka, bromsa osv så levererar M3:an så grymt mycket mer vilket du säkert förstår. Bromsarna är en klass för sig helt klart! Det är även en jävligt bra allroundbil då det är rätt bra på det mesta.
Man åker bra, den svänger bra, den gör inte bort sig på rejs rakt fram och fort går den
Ang ditt val, jadu det är så olika bilar och prisklasser så du ska nog fundera på vad du är ute efter mest.
Är det för att synas och stila vid lokala korvmojen så hade jag nog inte valt någon av dem. Men som sagt, provkör först!