Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
1. lägg några penseldrag med epoxi ( biltema funkar perfekt ) där väven ska klistras 2. vänta ungefär 2-3 timmar ( beroende på värme ) tills det blir klibbigt. 3. lägg på väven och börja sedan läga lager på lager av epoxi ( du kan få vänta nån dag mellan varje lager ) 4. när du lagt tillräckligt med epoxi lager ( när du har ett lager epoxi som är över väven ) så putsa av med ett små grovt papper och stega sedan uppåt med ett finare o finare papper tills du får bort repor m.m så kan du sedan lägga klarlack, minst 2 lager
Så gjorde jag och bilder finns på min batterilåda i min projektråd, funkade suveränt men någon som är bättre på detta får gärna fylla i!
1. lägg några penseldrag med epoxi ( biltema funkar perfekt ) där väven ska klistras 2. vänta ungefär 2-3 timmar ( beroende på värme ) tills det blir klibbigt. 3. lägg på väven och börja sedan läga lager på lager av epoxi ( du kan få vänta nån dag mellan varje lager ) 4. när du lagt tillräckligt med epoxi lager ( när du har ett lager epoxi som är över väven ) så putsa av med ett små grovt papper och stega sedan uppåt med ett finare o finare papper tills du får bort repor m.m så kan du sedan lägga klarlack, minst 2 lager
Så gjorde jag och bilder finns på min batterilåda i min projektråd, funkade suveränt men någon som är bättre på detta får gärna fylla i!
När de som är duktiga gjuter kolfiber så använder de 10% mer vikt epoxi än vad kolfiberväven väger och får spegelfinnish utan slipning och utan klarlack. (utan form/plugg) Det spar massa vikt och inte minst tid.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Exakt! hur kolfibret ser ut spelar stor roll. Har man använt polyester, epoxi, golvlack eller kanske snabblim för att göra sin detalj så skiljer klistret man bör använda för att fästa detaljen på underlaget. (även underlagets egenskaper spelar roll givetvis)
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
tack för respons, men ska va lite tydligare är "färdiga" kolfiberdetaljer som ska limmas på plasten på bilen. tex spegelkåpor och sen runt avgassystemet ska jag på med en ram...