Tänkte baara kolla med er om ni beställde musik utrustning (t.ex bilstereo, högtalare och förstärkare) från utlandet? jag hörde precis från en på firman att det är billigare, speciellt från östeuropa. Dock vet man ju inte om det är bra kvalité, har någon annan erfarenhet? helst från österuopa men andra ställen går bra också.
Inom EU slipper du tull, moms, support och möjlighet att provlyssna innan köp.
Konstigt att kunskap inte har ett värde. Men det är naturligt när alla redan vet allt online.
Värdera era butiker!!!
Visst värderar man kundskap ibland, men mycket går att ta reda på själv Så varför då inte köpa från utlandet för typ halva priset?
Och support brukar man visst även få från utlänska företag, provlyssningen är ju en annansak, man kan väll göra en fuling att lyssna hos en lokal återförsäljare om man vill.. Dock inget jag skulle göra då det känns lite väl sniket
Inom EU slipper du tull, moms, support och möjlighet att provlyssna innan köp.
Konstigt att kunskap inte har ett värde. Men det är naturligt när alla redan vet allt online.
Värdera era butiker!!!
Jag nämnde att man slipper moms och tull inom EU. Sen var det en punkt. Det andra är jag självklart medveten om...att du skulle belysa det är väl bara bra antar jag.
Nu när pundet är så lågt så finns det många anledningar att köpa därifrån.
De är inte så jävla bra då de FLERA gånger skickat ut begagnade saker som sålts som sprillans nya. Mer än en här på forumet har fått trasiga saker... Ne det må vara dyrt å handla i sverige men känns bättre med support här!
Nu när pundet är så lågt så finns det många anledningar att köpa därifrån.
De är inte så jävla bra då de FLERA gånger skickat ut begagnade saker som sålts som sprillans nya. Mer än en här på forumet har fått trasiga saker... Ne det må vara dyrt å handla i sverige men känns bättre med support här!
De jag känner till har varit nöjda med butiken i alla fall, men jag har också hört om begagnade prylar, i synnerlighet prylar som sålts som "refurbished" alltså att de är lagade beggade prylar men sålts som nya. Har inte hört om trasiga saker innan. Var inte meningen att hylla alternativet direkt då jag personligen föredrar att handla prylar inrikes.
Jag och ett antal kompisar köpte steg från CarAudioSecurity för ett år sen ungefär, alla var såna där "refurbished" och såldes som demoex, funkade bra och kostade nästan ingenting. Det mesta går att tjäna på prismässigt utomlands med då får man pruta på kunskap och hjälp vilket är mer eller mindre ovärderligt...