3337
Sök

Hjälp med Handpenningsfråga!

Forummoderator
18 003 Inlägg
30 mars 2011
Turbocab skrev:
Låter som grabben behöver lära sig, lägger jag handpenning så bokar jag bilen till senare, om jag sen hoppar av så är den pengen förverkad. Det trodde jag var självklart?

Om vi nu pratar på ett personligt plan: Jag hade bett snubben dra åt H-E. Sen lägger man på luren.

Mvh
Alexander
Senast redigerat av Dieselsmurfen (30 mars 2011)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

194 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
Turbocab skrev:
Låter som grabben behöver lära sig, lägger jag handpenning så bokar jag bilen till senare, om jag sen hoppar av så är den pengen förverkad. Det trodde jag var självklart?

"Det trodde jag var självklart" Trodde jag med... Eller ja, tror det fortfarande vill säga..

194 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
Turbocab skrev:

Om vi nu pratar på ett personligt plan: Jag hade bett snubben dra åt H-E. Sen lägger man på luren.

Mvh
Alexnader

Tror fan jag kör på det! Verkar vara en vettig plan smile

Forummoderator
18 003 Inlägg
30 mars 2011
Robin86 skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Turbocab skrev:

Mvh
Alexnader

Annars hör du av dig så kommer jag med lagboken i högsta hugg!

Mvh
Alexander

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

194 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
Robin86 skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Mvh
Alexnader

Annars hör du av dig så kommer jag med lagboken i högsta hugg!

Mvh
Alexander

Haha härligt! Jag håller den lille djäveln så kör du upp den i r*ven på honom!!! Eller det var inte så du tänkte?

194 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
Ringde i morse en juristbyrå vi har där vi bor. Han talade om för mig att det inte finns något exakt beslut om detta utan att det är från fall till fall. Men han tyckte att jag hade rätt att behålla pengarna.

Ringde upp killen senare och berättade att jag varit i kontakt med en jurist och att jag hade rätt att behålla pengarna. Han avbröt mig då med konsumentverket vilket motsvarade i att jag avbröt honom med att det inte gällde när det var mellan privatpersoner.. Fick ett suck och ett Hej då smile

1 738 Inlägg
31 mars 2011
Härligt ! Det är så snorungarna ska tass smile nu har du ju lärt honom ett o annat så nu lär han inte göra om det wink

Grattis till vinsten iaf!

Mvh

194 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
940RDALLE skrev:
Härligt ! Det är så snorungarna ska tass smile nu har du ju lärt honom ett o annat så nu lär han inte göra om det wink

Grattis till vinsten iaf!

Mvh

Hehe exakt! Tack ska du ha! Fast lär väl smälla alla till helgen ändå smile Ha de fint!

Sök