Det hela började när ja i september fick reda på att vi skulle ha ett projektarbete under hela 3an. Då visste jag direkt vad ja ville göra, något stance* och filmrelaterat. Eftersom det finns 2 samlingsplaster för stance i Sverige tänkte ja att en dokumentärfilm skulle passa bra för att föra samman dessa hemsidor samman och samtidigt berätta lite runt kulturen och hur den håller på att formas i Sverige.
Jag och min vän Svante reste land och rike runt för att samla bildmaterial och historier. Vi tillbringade hela hösten och vintern bakom ratten på vägar till olika städer och under februari började jag klippa ihop allt. Jag är dock inte 100% nöjd. Brister har uppkommit i bland annat ljudet då vi alldrig gjort en sån här film men någon gång måste vara den första! Tanken finns ändå att göra en uppföljare då jag inte heller fick med allt ja ville ha med.
I uppföljaren är tanken att se vad som hänt med personerna och byggena men även indroducera nytt folk och nya bilar.
Jag tackar alla som vart med och hjälp till, det har varit extremt lärorikt och kul. Denna lärdom kommer ja föra in i framtida filmer för att fortsätta leverera bättre och bättre material! Men ja måste ändå säga att ja är lite stolt att vi lyckats få ut 1 timme och 19 minuter stancefilm, har aldrig gjort något liknande!