3159
Sök

Billjudspaket. Hjälp!

87 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
Har velat och velat fram och tillbaka men kommer nya ideer hela tiden... MEN NU! Behöver en bas som ska spela i 30-40 liters låda och 2 st 8" 3vägs högtalare med ett 3-kanalsslutsteg. Eventuellt ett bryggat 4-kanalssteg.Sedan kablar till det. De vanliga högtalarna ska sitta i hatthyllan (17-18 cm monteringshål i diameter) utan låda och basen i en 30-40 liters sluten låda. Tips på grejer? smile Billigast med bäst ljud!

451 Inlägg
2 april 2011
epakid skrev:
Har velat och velat fram och tillbaka men kommer nya ideer hela tiden... MEN NU! Behöver en bas som ska spela i 30-40 liters låda och 2 st 8" 3vägs högtalare med ett 3-kanalsslutsteg. Eventuellt ett bryggat 4-kanalssteg.Sedan kablar till det. De vanliga högtalarna ska sitta i hatthyllan (17-18 cm monteringshål i diameter) utan låda och basen i en 30-40 liters sluten låda. Tips på grejer? smile Billigast med bäst ljud!

Du velar väl fortfarande?
Du vill köpa en bas som passar i liten sluten låda... Visst, inga problem. Kicker SoloClassic är en basserie som är specialdesignad för detta ändamål, finns i färdiga lådor om jag inte missminner mig.

Du vill köpa hatthyllehögtalare som spelar openair med en baslåda under sig... Ok.. Kan fungera om du inte skaffar en för bra bas.

Och nu till slutklämmen: Du vill driva allting på ett steg? Varför? Det blir knappast billigare.

Tänk på detta: Det tycks aldrig finnas tid till att göra något rätt första gången. Men det finns visst alltid tid till att göra om och göra det bättre en andra gång.

21 761 Inlägg
2 april 2011
Ett litet system med DLS, dock inte det billigaste:

1 st RW12, bas
2 st DLS 428, 8" koaxialhögtalare
1 st CA 31, trekanals steg
1 st kabelpaket med 21 mm2 area räcker och blir över.

Atlasljud ska sälja DLS, vet dock inte om han fortfarande håller på med det. Jag var där för ett par år sedan och handlade litegrann. smile

87 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
Rigan skrev:
epakid skrev:

Du velar väl fortfarande?
Du vill köpa en bas som passar i liten sluten låda... Visst, inga problem. Kicker SoloClassic är en basserie som är specialdesignad för detta ändamål, finns i färdiga lådor om jag inte missminner mig.

Du vill köpa hatthyllehögtalare som spelar openair med en baslåda under sig... Ok.. Kan fungera om du inte skaffar en för bra bas.

Och nu till slutklämmen: Du vill driva allting på ett steg? Varför? Det blir knappast billigare.

Tänk på detta: Det tycks aldrig finnas tid till att göra något rätt första gången. Men det finns visst alltid tid till att göra om och göra det bättre en andra gång.

Jo sant men jag har typ gjort 4 trådar och vill ha olika i alla... tongue Men jag kanske skulle kunna skita i att köra 8"arna i steget för de ska som bara varavanliga högtalare och de som sitter i låter nogbra utan steg bara att den ena är sprucken.... Och bara satsa på en bas med ett passande steg och kablar...

87 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
Drönirettab skrev:

1 st RW12, bas

Atlasljud ska sälja DLS, vet dock inte om han fortfarande håller på med det. Jag var där för ett par år sedan och handlade litegrann. smile

står ju inga priser?

16 197 Inlägg
2 april 2011
epakid skrev:
Drönirettab skrev:

1 st RW12, bas

står ju inga priser?

de får du väl söka fram själv...

"Testar man inte så får man aldrig veta"

21 761 Inlägg
2 april 2011
Om man kikar hos tex nardik.se så går allt detta (även kabelpaket) på 5775:- för närvarande, där är det nedsatt pris på RW12. Har inte kollat på andra ställen. smile

87 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
epakid skrev:
Drönirettab skrev:

1 st RW12, bas

står ju inga priser?

de får du väl söka fram själv...

Men jag hittar ju produkten men det står ju inge pris på den?

21 761 Inlägg
2 april 2011
Kolla om Atlasljud finns kvar och hör med honom vad dessa saker kan tänkas kosta. Annars har du iaf åtminstone en prisuppgift som jag skrev. smile

Sök