3017
Sök

Erfarenheter av Mosconi, Massive Audio, B2 Audio och Hollywood slutsteg?.

1 129 Inlägg
13 april 2011
Trådstartare
Jag undrar vad ni har för erfarenhet av dessa märkenas slutsteg samt om det finns andra steg som ni anser är uppbyggda på samma sätt.

Av vad jag har hört tidigare så har alla dessa stegena fått mycke bra kritik och att de ger mycke effekt och välljud för pengarna. Men än så länge är jag lite osäker på vilka likheter och skillnader det är på dom förutom att stegena ligger i olika klasser, o inte haft möjlihget o prova stegena själv heller.

38 Inlägg
14 april 2011
Vi har utfört ett test på ett antal 4-kanalare där både Mosconi AS 100.4 & B2 quattro fanns med, totalt 7 steg i varierande prisklass.

Mosconi stegen är bland det mest prisvärda steg jag någonsin testat och borde kosta åtskilliga tusenlappar mer.
Kommer även testa deras ONE serie under försommaren och då 6-kanalers och det stora 2kanalaren.

B2 stegen är ruskig rock'n roll men saknar det där sista för att jämföras med Mosconi AS.

Hela testet läser du på carsnaudio.com ( vill du ha en version på svenska så hör av dig för en länk)

Hollywood och massive har jag för lite erfarenhet av för att uttala mig.
Och det beror enbart på att ingen av alla de bilar jag lyssnat på varken i Sverige eller internationellt har använt något av märkena. wink varför får du fråga dem.

Roger Edvinsson
CEO
Cars'n Audio Magazine
http://www.carsnaudio.com/

1 129 Inlägg
15 april 2011
Trådstartare
Carsnaudio skrev:
Vi har utfört ett test på ett antal 4-kanalare där både Mosconi AS 100.4 & B2 quattro fanns med, totalt 7 steg i varierande prisklass.

Mosconi stegen är bland det mest prisvärda steg jag någonsin testat och borde kosta åtskilliga tusenlappar mer.
Kommer även testa deras ONE serie under försommaren och då 6-kanalers och det stora 2kanalaren.

B2 stegen är ruskig rock'n roll men saknar det där sista för att jämföras med Mosconi AS.

Hela testet läser du på carsnaudio.com ( vill du ha en version på svenska så hör av dig för en länk)

Hollywood och massive har jag för lite erfarenhet av för att uttala mig.
Och det beror enbart på att ingen av alla de bilar jag lyssnat på varken i Sverige eller internationellt har använt något av märkena. wink varför får du fråga dem.

Ok. Ifall DLS A serie kommer på en bra andra plats jämfört med Mosconi och de andra stegen. Undra då hur bra DLS billigare serier och Mosconi's billigare serie är jämfört med de andra.

Jag har som sagt inte heller nån erfarenhet av Massive eller Hollywood mer än vad jag har hört. Men dem som har provat dom verkar va väldigt imponerade smile.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
15 april 2011
Jag testade Mosconi AS i vintras, det lät mycket trevligt! smile Mycke detaljer och naturellt ljud med bra driv, riktigt roliga steg! Men mitt val föll ändå på Alpine PDX mest p.g.a bättre kontroll.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

1 129 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
Enligt Nonne så är Mosconi det nåt av det bästa han har haft i den prisklassen i butiken på länge. Om man skaffar ett 4 o ett 2 kanals AS steg så ska det räcka för att driva det mesta inom SQ och en del SPL. Och av vad jag har hört så är Nonne kräsen smile

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
17 april 2011
Om jag inte minns fel så tyckte Nonne även om B2 så hör med honom vad har rekomenderar då han har hört båda.

Jag kan bara uttala mig om B2 Mono men då inte i SQ sammanhang utan mer åt SPL, jag har varit MYCKET nöjd med vad de har presterat både i min bil och i en tjejkompis bil.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

Amatör
155 Inlägg
17 april 2011
jag har testat hollywood hxa 3k å jag vart fan imponerad av vad de prestera med tanke på vad det kostade.
körde de steget på två stycken mds fzr basar på 600 rms st tror jag och steget drev dom utan minsta bekymmer, skulle gissa på att de ger ut en 1500 rms iaf men de e bara en gissning,kan ju ge ut mer också smile
Senast redigerat av SoundPressureLevel (17 april 2011)

Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=257352
Jag är ju inte dum egentligen, jag har bara otur när jag tänker :P

297 Inlägg
18 april 2011
jag mätte upp ett hollywood 3k steg igår , vi fick ut 1792w i 1,1 ohms last , och 952w i 2,2ohm .
Senast redigerat av omegaman1 (18 april 2011)

SM-vinnare i SQ-klassen experienced unlimited 2011 .

1 727 Inlägg
18 april 2011
Palicuse skrev:
Enligt Nonne så är Mosconi det nåt av det bästa han har haft i den prisklassen i butiken på länge. Om man skaffar ett 4 o ett 2 kanals AS steg så ska det räcka för att driva det mesta inom SQ och en del SPL. Och av vad jag har hört så är Nonne kräsen smile

Han är kräsen och ärlig med hur det är.
Välljudande slutsteg snackar inte en massa effektsiffror. Dom levererar ändå.
Mosconi är ett bra exempel, Genesis likaså(vet att du inte nämnt Genesis)

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

1 129 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
Mosconi som sagt göra slutsteg av hög klass. Och dom kostar ju sitt pris oxå fast att de ger så mycket för pengarna. Efter Mosconi tror jag att B2 kommer. Men när det gäller Massive vs Hollywood osv så är jag dock osäker på vem som är bättre.

Visst brukar man få vad man betalar för. Men beror helt på vad man jämför.

1 129 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
Horsyhorse skrev:
Palicuse skrev:

Han är kräsen och ärlig med hur det är.
Välljudande slutsteg snackar inte en massa effektsiffror. Dom levererar ändå.
Mosconi är ett bra exempel, Genesis likaså(vet att du inte nämnt Genesis)

Pierre

Nej. Har inte direkt nämt dom för jag vet inte riktigt om de kommer hamna på samma plats med tanke på att dom brukar kosta en del jämfört med de jag har nämt.

1 727 Inlägg
18 april 2011
Palicuse skrev:
Nej. Har inte direkt nämt dom för jag vet inte riktigt om de kommer hamna på samma plats med tanke på att dom brukar kosta en del jämfört med de jag har nämt.

Genesis har en Profile ULTRA serie som kommit i skymundan.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

Amatör
155 Inlägg
18 april 2011
omegaman1 skrev:
jag mätte upp ett hollywood 3k steg igår , vi fick ut 1792w i 1,1 ohms last , och 952w i 2,2ohm .

funkar alltså bra om man behöver mkt effekt å inte å så kräsen på välljud men duger nog åt en vanlig svensson smile

Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=257352
Jag är ju inte dum egentligen, jag har bara otur när jag tänker :P

1 129 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
Horsyhorse skrev:
Palicuse skrev:

Pierre

Själv så har jag bara lite erfarenhet av genesis gamla serier. Och de har imponerat. Dock kostar dom ju oxå.

Med tanke på att både genesis och mosconi gör budget serier så kanske man skulle jämföra dem med andra billigare steg som ex Hollywood och Massive Audio.
Senast redigerat av Palicuse (12 juni 2011)

1 129 Inlägg
12 juni 2011
Trådstartare
Palicuse skrev:
Horsyhorse skrev:
Palicuse skrev:

Pierre

Själv så har jag bara lite erfarenhet av genesis gamla serier. Och de har imponerat. Dock kostar dom ju oxå.

Med tanke på att både genesis och mosconi gör budget serier så kanske man skulle jämföra dem med andra billigare steg som ex Hollywood och Massive Audio.

Nån som har jämfört stegen?.

1 058 Inlägg
5 juli 2011
omegaman1 skrev:

Ofan! Låter ju utan tvekan godkänt för de steget kostar! Har du möjligtvis mätt upp ett sinus live steg?

Sen undrar jag vilken spänning ni hade när ni burpade?

PoLoud =D

297 Inlägg
5 juli 2011
jag själv har inte mätt upp sinus 3000 steget , men jag har använt det en hel del . Men kompisen tävlade med såna steg 2007 o mätte upp ett 3000 steg till 1803w , fast det vart i 1 ohm under burp , o stegen är ju som bekant 2 ohm stabilt .
spänninen låg stabil på 12,4v när vi mätte hollywood steget (3stk 220ah batterier till tre steg )

297 Inlägg
5 juli 2011
SoundPressureLevel skrev:
omegaman1 skrev:

funkar alltså bra om man behöver mkt effekt å inte å så kräsen på välljud men duger nog åt en vanlig svensson smile

jag kör med steget i min sq bil för tillfället , inget gnäll från domarna om att det skulle spela dåligt .

1 058 Inlägg
5 juli 2011
omegaman1 skrev:
jag själv har inte mätt upp sinus 3000 steget , men jag har använt det en hel del . Men kompisen tävlade med såna steg 2007 o mätte upp ett 3000 steg till 1803w , fast det vart i 1 ohm under burp , o stegen är ju som bekant 2 ohm stabilt .
spänninen låg stabil på 12,4v när vi mätte hollywood steget (3stk 220ah batterier till tre steg )

alltså lämnar det effekt som ett sinus 3000 i 1ohm!? det är ju sjukt bra för ett så litet och framförallt billigt steg! fick hem mitt nu, 2000kr splitt nytt.. smile

PoLoud =D

297 Inlägg
5 juli 2011
du kommer inte att bli besviken , det kan jag lova !

Sök