2880
Sök

22tums fälgar till chrysler 300c?!

27 Inlägg
14 april 2011
Trådstartare
Hej!
Tänkte höra om nån vet nånstans man kan köpa 22" fälgar till en chrysler 300c RWD?
Även om någon vet skillnaden på RWD och AWD? Det ska tydligen vara skillnad på fälgarna?

Tacksam för svar
// Gräsvik

178 Inlägg
15 april 2011
Skillnaden är väl olika inpressning pga olika drivning.  Kolla på vilken fälgkrängarsajt som helst typ infosite, gummihuset etc. ET55 på AWD och  ET24 på RWD.

27 Inlägg
15 april 2011
Trådstartare
Så en RWD kan inte ha mer än 24 i ET?

178 Inlägg
16 april 2011
Jo det är mycket möjligt att du kan ha ngt annat. I regel finns det ju åtminstone en cm eller två ut till skärmkanten med originalfälgarna, så man måste ha spacers om man vill få det mer flush och ska man ändå köpa nya fälgar kan man ju köpa med lägre ET om det finns, så man slipper spacers. Alt kan du köpa samma inpressning men bredare fälg, men då breddar den ju även inåt en del, så det gäller att du har plats där med till fjäderben, länkarmar od.

Tänk bara på att lägre ET = breddar längre ut. Du får väl mäta upp hur mycket du har till godo på nuv fälgar och kolla ifall du hittar ngn lämplig modell.

27 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
men fälgen får väll bara sticka ut genom hjulhuset en viss gräns, eller inte alls? rätta mig om jag har fel men annars är det väl olaglig?hmm

178 Inlägg
17 april 2011
Ja dom blir väl gramse om du har värsta stuket och det sticker utanför hjulhuset men normalt så har man ju en cm eller 2 till skärmkanten se t ex bakhjulen på min egen bil sad och det kan man ju snygga till med spacers eller än bättre annan ET

Sök