2711
Sök

Eftersnack/Bilder: FNM/Första Vårträffen - Ikea Barkarby 15/4 -11

Finraggare
2 381 Inlägg
16 april 2011
Framljus? Jag har Sveriges snabbaste backväxel smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.

14 Inlägg
16 april 2011
kameramannen skrev:

HAHA!!

17 Inlägg
17 april 2011
t_obf skrev:
eddhedd skrev:
t_obf skrev:
Tack TNM för en trevlig träff, riktigt bra jobbat!

Synd med allt burnande och att det var mörkt! Säger som dom flesta andra, vafan ska man dricka på en parkering för?

Sen "karavanen" från Kungenskruva.. FJASKO!  Kanske vore bra att hitta dit? Killen som ledde den körde fel hundra gånger och drog heldraget säkert tio gånger.. Vi var fyra stycken kvar när vi kom fram. Ångrar att jag inte drog till Barkaby direkt istället.

/Tobias

Jag kom från kungens kurva i en karavan med kanske 10 pers kvar. Det funkade rätt okej.

Jag låg bakom ledarbilen hela tiden i alla fall. Pratade med folk efteråt som undrade vilken väg han tog!

/Tobias

Via Solnavägen! Jag tror problemet inte problemet låg i vägvalet i sig, utan att många missade att svänga av för det var heldraget typ 200 meter innan avfarten. Men Vad sjutton, man lär sig av sina misstag, nästa år blir det inte denna väg :-P

Icke gående Hellaflush wannabe
287 Inlägg
17 april 2011
Niiko skrev:
sebbe666 skrev:
Kan säga att polisen har en ny insats styrka som enbart koncentrerar sig på streetracing fr.o.m. Denna sommar:((((

Så pratades det om inför förra året oxå men har inte märkt nå större skillnad. Visst finns den säkert men "vi" klarar ju det fint iaf smile.

Går folk verkligen på det där fortfarande? Det där har jag hört varje vår så länge jag kan minnas, och det kommer alltid från MYCKET pålitliga källor innom Polisen roll lol

Varför kan inte folk fotta bilarna som inte sköter sig på träffarna och sedan lägga upp bilderna i eftersnackstråden? Då skulle det ju vara lättare att hålla både dom och polisen borta...

Såhär beter sig ryggradslösa kräk! http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … 884#997884

4 299 Inlägg
17 april 2011
Kan väl bara hålla med många andra. I grund och botten en trevlig träff med mycket bilar. Jävligt trevligt att gå runt o kika och snacka bilar nu efter den långa vintern smile

Men! Det kändes som att man var en del av en levande konbana... Det var nån grön BMW 7-serie utan kofångare o grejer (allmänt risigt skick enligt mig) som lämnat hjärnan där den inte gör någon nytta alls. Förstår inte hur man kan gasa så in i h***e mitt bland allt folk.

Tänk om till exempel den personen kunde inse att det är han som förstör stämningen på ett annars bra evenemang hmm

SMR | SM Racing
651 Inlägg
17 april 2011
Lägg upp era filmer i denna tråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=2718482

Lade nyss upp min.

SM Racing

Team Whiplash Racing
146 Inlägg
17 april 2011
Tack till FNM för en trevlig kväll.

Ett stort tack till polisen och hoppas att ni plockade ett och ett annat körkort samt delade ut böteslappar.
Det är en tidsfråga innan något allvarligt händer så som att någon blir påkörd.
Hade min dotter med mig och det hände ett flertal gånger att någon idiot elda däck, gasade lr varvade inärheten utav oss. Jag var inte den ända som hade barn med mig kan jag tillägga.
Vet inte vad man ska göra åt alla idioter, känga till bilen kanske?

Och vad tror alla jävla idioter att polisen gjorde där?
1. Från början tog dom de jävligt lugnt och bara visade sig.
2. Folk började bete sig illa.
3. Folk drack alkohol.
4. Hets körning osv vilket resulterar till fler poliser.

Anledningen till att dom skrev ner reg nr är för förebyggande syfte.

Stog parkerad en bra bit bort förövrigt så jag klarade mig från blästring och handavtryck.

Team Whiplash Racing

757 Inlägg
17 april 2011
var en rätt kaotisk träff faktiskt. hoppades att det inte skulle vara så mycket skrot runtomkring. mest gamla 240is och 740is som vanligt. märkte inte av något burnande iaf typ så.

btw vilka var de roliga som  följde efter mig till garaget i hopp om att gå se lite race? smile

2 982 Inlägg
17 april 2011
Det är Fyfan riktigt jä*la illa att det råkat finnas visst folk som inte vet hur man skall beté sig.
Ingen alkohol var reglerna.. - Ändå kom vissa med systemetpåsar och drack i det öppna..
Vissa villa påvisa hur bränt gummi luktar och började bränna däck NÄRA andra bilar och resulterade i att vissa fick blästrade bilar - Hur kan man ha ett bilintresse om man gillar att förstöra andras bilar ? är det avundsjuka?
Har på efterhand fått höra att besökare KASTAT GLASFLASKOR mot polisen och deras bilar..  kommigen, vi har redan demokrati i Sverige.

Riktigt kul att så många kom! Riktigt kul att folk åkte långväga för att komma på vårens första TNM-träff i Sthlm. Eloge till de som aktivt gjorde ngt för att förhinda andra att göra fel! Kul att merparten följde alla regler etc.

Det TNM vill är att främja bilintresset och ge folk möjlighet att träffas och dela med sig erfarenheter, lära känna folk med bilintresset i sinnet samt visa upp sina skönheter för andra genom FNM-träffarna.

Det är Besökarna som ger träffarna ett värde och en trevlig upplevelse genom att dyka upp/titta på bilarna och tjöta med folk samt även föra sig själva med finess...!

- TACK för trevlig uppslutning på både gott och ont!
Senast redigerat av Rock-Star (17 april 2011)

218 Inlägg
17 april 2011
kameramannen skrev:
Tyvärr drar denna typen av tillställningar till sig vissa typer av människor som måste visa sig på styva linan, vilket man inte kan klandra arrangörerna för. Ej heller kan man säga så mycket om att IKEA är snåla som inte låter det vara tänt på kvällarna, men problemet är vart man kan hitta en belyst parkering av den storlek som krävs för att klara av alla dessa bilar.

Jag vet hur det är att få bilen blästrad, lyckades med det i Köping förra året, ni som minns. Den killen har nog inte dykt upp på fler träffar så vitt jag vet efter att vi som blev drabbade förklarade på ett relativt lugnt och trevligt sätt varför vi var förbannade.

Så till nästa gång

1) På parkeringen parkerar vi
2) I soptunnan slänger vi skräp
3) På arrangören lyssnar vi
4) Bakom banden står man
5) Min bil tillber man. :)

helt RÄTT skrivet

Finraggare
2 381 Inlägg
17 april 2011
Speciellt punkt 5 - bilen med Sveriges snabbaste backväxel smile

1 196 Inlägg
17 april 2011
Trik skrev:
Fin träff tur att man klarade sig ifrån grus vi från Norrköping tankar nu crew för den fina hjälpen vart allt händer osv... Stort tack..  Vet någon hur det gick för den vita r33 gt-r som körde sista racet ?.

Det är polarens bil, det gick bra, bara tryckröret som släppte

Fotograf
198 Inlägg
17 april 2011
måste säga att det va verkligen synd för de som råkade ut för alla tråkigheter.... men måste faktiskt säga att det va faktiskt ganska rent ändå på parkeringen efter, klart det va lite flaskor och sådant men annars va det rätt fint som är bra. smile     Annars tyckte jag träffen va skit kul grymt mkt folk och mkt fina bilar big_smile verkligen en träff att besöka fler ggr. !! synd oxå att det va nedsläkt men det är ju inte nått man kan rå för hmm  måste oxå säga att tillslut när vi åkte från efteraktiviteterna kändes det som hela polisstationen var där yikes 15 polisbilar som va på väg dit tongue blev väl även 7-8 st på träffen tillslut haha blev lite kaaooz !

Kommer även lägga upp lite bilder och nån film från träffen smile

kolla gärna in polarns bilder: http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=13355

Fullständigt galen
319 Inlägg
17 april 2011
kameramannen skrev:

å fan tongue jag som trodde det var jag tongue

3.09 i utväxling på ettan och lyckats komma upp i 70 km/h
2.26 på backen men vid 50 km/h börja det bli lite små läskigt då bilen började kränga åt alla håll så fort framhjulen rörde sig det minsta lilla xP

Förövrigt håller jag med dem tidigare talarna! stor eloge till arrangörerna smile

Tycker dessutom att det var väll inget fel med att polisen kom, alla är ju välkomna som jag förstod det tongue

Ser fram emot nästa och hoppas på lite mer ljus ute smile

Full gas spar tid!
Loud pipes saves lives!
Full choke och öppna spjäll!
N.O.S Cruisers Stockholm

82 Inlägg
17 april 2011
Att polisen kommer är inte negativt över huvud taget. dom kommer bara för att visa att dom finns. vi va ju ändå nånstans runt tusen pers. så mkt folk på samma ställe så vill dom ju visa upp sig. oavsätt om det är scouternas stora vårpicknik eller våran träff. så länge folk sköter sig så har dom ingen anledning till o jävlas me oss....

Annars tycker ja de va en grym träff smile chokerad av att de va så mkt bilar o folk. Va de rea på värmeljus på IKEA eller vad va grejen? tongue wink

Grymma arrangörer. snyggt jobbat även på fredagsmyset efteråt. Keep it up! smile

Finraggare
2 381 Inlägg
17 april 2011
Detdär med belysningen löser sig ju närmare sommaren vi kommer smile

STHLM(S)LOW
420 Inlägg
17 april 2011
måste säga de va rätt roligt men så mycket folk och bilar men. exakt så som många säger burna inte bland bilar jag ahr absolut inte den dyraste bilen lågnt ifrån men jag skulle inte heller gilla att få stenskott på den. men burna gärna vid rakan vad max de va ju itne så mycket bilar där. plus att  där stog allt folk och kolla. förvisso stog polisen där och de va tråkigt.sad

63 Inlägg
17 april 2011
tooffen skrev:
måste säga de va rätt roligt men så mycket folk och bilar men. exakt så som många säger burna inte bland bilar jag ahr absolut inte den dyraste bilen lågnt ifrån men jag skulle inte heller gilla att få stenskott på den. men burna gärna vid rakan vad max de va ju itne så mycket bilar där. plus att  där stog allt folk och kolla. förvisso stog polisen där och de va tråkigt.sad

Det e jävligt roligt när folk burnar o leker så länge dom håller sig en bra bit ifrån bilar/fålk så inget/inga blir skadade.
Man borde i princip bestämma en del av parkeringen eller ett särskilt ställe där folk kan få leka av sig o schowa lite som dom vill.

Brän däck inte vänner.

STHLM(S)LOW
420 Inlägg
17 april 2011
Timp_aa skrev:
Tack till FNM för en trevlig kväll.

Ett stort tack till polisen och hoppas att ni plockade ett och ett annat körkort samt delade ut böteslappar.
Det är en tidsfråga innan något allvarligt händer så som att någon blir påkörd.
Hade min dotter med mig och det hände ett flertal gånger att någon idiot elda däck, gasade lr varvade inärheten utav oss. Jag var inte den ända som hade barn med mig kan jag tillägga.
Vet inte vad man ska göra åt alla idioter, känga till bilen kanske?

Och vad tror alla jävla idioter att polisen gjorde där?
1. Från början tog dom de jävligt lugnt och bara visade sig.
2. Folk började bete sig illa.
3. Folk drack alkohol.
4. Hets körning osv vilket resulterar till fler poliser.

Anledningen till att dom skrev ner reg nr är för förebyggande syfte.

Stog parkerad en bra bit bort förövrigt så jag klarade mig från blästring och handavtryck.

håller med. om alla bara parkerade bilarna när polisen kom och väntade sen åkte efter hade de varigt jäääävligt nice:D avakta lixom:D

-Team Moisty Racing-
842 Inlägg
17 april 2011
Kom hem kl 2 på natten mot lördag, så jag parkerade bara bilen i garaget och åkte hem.
Så idag när jag kom ner till garaget för att kolla in bilen ser jag att jag har däckrester över hela höger framskärm och halva fronten!

http://i721.photobucket.com/albums/ww215/snofi/DSC_1410-1.jpg
http://i721.photobucket.com/albums/ww215/snofi/DSC_1409.jpg

Vet ej hur bra det syns på bilderna men kan skicka mer högupplösta till den som vill se!

tog en jävla tid att få bort + att det är stenskotts lacksläpp med!

Skärpning för fan!

Sök