Andromeda skrev:
rickylicious skrev:
Andromeda skrev:
Edit: Och sedan är min ståndpunkt fortfarande att man silar mygg och sväljer kameler. Kina smäller upp ett kolkraftverk i veckan, och varje sådant släpper ut lika mycket koldioxid som hela Sveriges fordonstrafik gör på ett år. Varför inte verka för att dessa stormakter skaffar sig lite mer miljövänliga alternativ?
[qoute]
MP-propaganda
Idiotisk-text
En person som verkar vet allt om miljön men som ändå inte tror på "många bäckar små"-effekten. Om Sverige lägger sig ner och dör så minskar ju världens utsläpp. Det skriver du först med din (påhittade?) 99,8%-siffra, men i nästa mening säger du att det inte gör någon skillnad. Konstigt.
MP är för övrigt det sista jag skulle tillhöra.
För mig är det bara naturligt att vi inte kan bete oss på ett sätt bara för att någon annan gör det. Vare sig det gäller bränsle i bilen eller vad vi äter. Det är det absolut sämsta argumentet som människan någonsin har hittat på. Låter som något man hämtar i sandlådan. "Han slog först".
Det är tråkigt att du verkar tro att vi bara har 2 alternativ. Antingen kör vi på som innan, mer T5or åt folket. Eller så många vi vända helt om över en natt. Vem har lurat i dig det?
Nästan hela världen (inklusive du och jag) behöver tänka om helt och hållet. Det är inte för miljöns skull och det går inte över en natt. Vår jord skiter helt i vad du tankar i din bil. Jorden har överlevt allt möjligt. Meteoriter stora som städer, magnetiska stormar, dinosauriebajs, you name it. Vad vi än gör så kommer miljön att skita helt i det och återställa sig den dagen vi har dödat oss själva. Dom enda som tar skada är VI. Mina (och dina?) barn, barnbarn, barnbarns barn, kommer att växa upp på samma plats som oss. Det är dom som tar skada av att vi sitter här med våra 0,02% global påverkan och säger "det gör inget för dom släpper ut mer skit i Kina". Det är dom som får växa upp i städer som får allt sämre och sämre luft.
Förstår du inte det?
För mig har det inte ett skit med Miljöpartiet att göra.
Jag tycker bara att det borde väga tyngre att vi och våra efterträdare mår bra än att man ska ha en onödigt stor motor. Sluta tänk globalt och titta på dig själv och ditt land.
Kom tillbaks när du har slutat med "Han slog först"-snacket och att peta in folk i politiska partier för att du själva inte har några bra argument.