Ja var ute i garaget till 04 inatt så är lite sliten idag hehe.. Gick ganska bra förutom att det blev gängknas på en styrled men ska försöka rädda den idag.. Hoppas på det bästa..
Vet ej om jag fick bort att bilen vill dra till vänster men det återstår och se när/om styrleden blir lagad.
Annars så tog jag bort motorfläkten och monterade en tryckande elfläkt istället modell större, kopplade till relä och termokontakt.
Fixade bromsljuskontakten.
Flyttade tillbaka kylaren i orginalinfästningen och byggde en kläktkåpa över hela så det inte smiter undan lika mycket luft eller går igenom kylaren istället.
Var även iväg till Biltema och köpte lite avgasdelar och sen vidare till Märsta till en kompis och hämtade 3" system.
Ska ner och luncha nu hos mor sen blir det garaget igen
Inte det lättaste och bocka plåt när man inte har rätt verktyg men blev helt okej ändå.. Fyller sin funktion så att säga haha..
Lackad:
Fläkten monterad:
Nytt slutrör och lite avgasdelar 3"
Ja nu är det roliga och mindre roliga nyheter..
Börjar med det roliga iaf..
Köpt mig en E36 M3 styrväxel så man slipper ratta så mycket
Blev även en lagom stor elfläkt.
Och nu det mindre roliga. Måste lyfta ur motorn imorgon och lossa växellådan då jag glömt urtrampningslagret haha.. Nytt köpt men trist att man inte kan lossa bultarna pga av att nån idiot använt fel bultar (mitt eget fel) så göra om göra rätt.. Trist men så är det..
Men på schemat för helgen nu är:
# Byta styrväxel igen
# Lossa motor så jag kan få ner lådan och montera urtrampningslagret
# Byta till nya växelspaken/shortshiften
# Justera bromsljuskontakten
# Montera kabeln till backljuskontakten
# Montera motorhuv, däck etc
Sen är jag nog fan klar alltså
Har snackat med Mats på Snowdragon.se om lite planer på coilovers, E46 bromsar, 5bult och Bakvagnshybrid E30/E34 M5 etc etc.. Riktigt schysst chassie och bromsar alltså.. Ska fortsätta planera så får vi se vad som händer i vinter sen