Men du skrev just nästan rätt, tank - rail - btr - tank (med lite pump(ar) och slang/rör)
Om du talar om vad som är målet blir det mycket lättare att säga hur du ska göra. Ska du klämma ut 1 TW eller åka topfuel är du nog på fel forum liksom.
Det räcker med att du talar om vilken turbo egentligen.
Men grunden i bränslesystemet är ju att det finns i tanken och man pumpar fram det till railen där spridarna pytsar in det i maskin. Spridarna behöver ett tryck för att kunna göra sitt jobb. För att kunna styra hur mycket bränsle man öser in så behöver flödet vara "någorlunda" konstant under drift per tidsenhet. Dvs man styr bränslemängden med hur lång tid spridaren är öppen. Alltså vill man ha samma tryckskillnad över spridaren hela tiden exempelvis så att bränslet håller insugstrycket +3 kg. Här kommer en btr in.
Senast redigerat av dundersmurfen (26 april 2011)
Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk