3467
Sök

Chiptrim bsr

43 Inlägg
26 april 2011
Trådstartare
tjena alla!

jag är inne på att chip trimma min bil, orginal 180 hk .. funderar på bsr chiptrim, någon som vet hur de är? och hur är de på bsr i malmö?, är de värt 4500 ink montering att chippa så man får 215 hk , och 323 nm istället för 180 hk och 235 nm...

tar bilen skada ?

tacksam för snabba svar:D

3 860 Inlägg
26 april 2011
Jag har kört med BSR i ca 2,5 år och det har funkat hur bra som.

Men, vilken trimm firma som är bäst och hit o dit finns ju 1 000 000 olika åsikter om.
Surfa runt o se om du kan hitta någon firma som ägnar sig mer åt seat bilarna för då kan du nog få lite bättre kvalitet. Men i stort så brukar steg 1 trimmen vara rätt lika oavsett företag.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

43 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
tackar för svaret.. så det finns firmor som ägnar sig åt seat trimning eller? men de e väl samma motor som audi och golf har som jag med har i min tror jag..

3 860 Inlägg
28 april 2011
najkie skrev:
tackar för svaret.. så det finns firmor som ägnar sig åt seat trimning eller? men de e väl samma motor som audi och golf har som jag med har i min tror jag..

Jag har ingen kolla på vilken motor som sitter i din modell men är det samma som du säger så finns det firmor som kanske är vassare på just dom motorerna, men.. till steg i så räcker nog BSR lika bra.

http://www.dahlbackracing.se/main.asp
Senast redigerat av spokenratt (28 april 2011)

Autotech

8 Inlägg
30 maj 2011
20 ventilars VAG:en finns med 200+ hk från fabrik, och det är ingen större skillnad på dem i jämförelse med en 20v med exempelvis 156hk, så det är nog ingen risk för skador big_smile
Senast redigerat av H-Jansson (30 maj 2011)

43 Inlägg
31 maj 2011
Trådstartare
H-Jansson skrev:
20 ventilars VAG:en finns med 200+ hk från fabrik, och det är ingen större skillnad på dem i jämförelse med en 20v med exempelvis 156hk, så det är nog ingen risk för skador big_smile

aha okej men min är en 180 hk orginal, och med chiptrimmet så får ja ut 215 hk, de borde väl vara en märkbar skillnad? hoppas på det ialf, rätt dyrt endå:P

847 Inlägg
31 maj 2011
najkie skrev:
H-Jansson skrev:

aha okej men min är en 180 hk orginal, och med chiptrimmet så får ja ut 215 hk, de borde väl vara en märkbar skillnad? hoppas på det ialf, rätt dyrt endå:P

Skillnaden blir tyvärr inte så jättestor. Jag hade en likadan för några år sen o vart inte imponerad.

43 Inlägg
31 maj 2011
Trådstartare
mr_green skrev:
najkie skrev:
H-Jansson skrev:

Skillnaden blir tyvärr inte så jättestor. Jag hade en likadan för några år sen o vart inte imponerad.

attans, nu gjorde du mig besviken tongue hehe men uppskatta din ärlighet ;D någon annan som har gjort de o kan skriva någon kommentar:) jag ska lämna in min på tisda nästa vecka.. så har tid o ångra mig tongue

43 Inlägg
31 maj 2011
Trådstartare
spokenratt skrev:
najkie skrev:

Jag har ingen kolla på vilken motor som sitter i din modell men är det samma som du säger så finns det firmor som kanske är vassare på just dom motorerna, men.. till steg i så räcker nog BSR lika bra.

Det är den stora 1,8 t motorn med 180 hk.. motorkod auq eller ngt sånt.. ja jag hade bara tänkt steg 1, har redan halvsats avgassystem från bsr.. men blir de egentligen någon märkbarskillnad eller om jag säger så.. att e d värt 4600 kr ?..

3 860 Inlägg
1 juni 2011
Ja, skillnad borde du ju märka, gjorde stor skillnad på min men det är ju stor skillnad på motorn också...

Autotech

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
1 juni 2011
najkie skrev:
spokenratt skrev:
najkie skrev:

Det är den stora 1,8 t motorn med 180 hk.. motorkod auq eller ngt sånt.. ja jag hade bara tänkt steg 1, har redan halvsats avgassystem från bsr.. men blir de egentligen någon märkbarskillnad eller om jag säger så.. att e d värt 4600 kr ?..

Du får ju 35-40 extra hk så det märks en tydlig skillnad.

Sök