3123
Sök

Tips på spridare nissan 200sx s13

303 Inlägg
26 april 2011
Trådstartare
hej!
undrar om nån har något tips på spridare till min 200:a
är en ca18det som jag borrat upp 1 mm.
kommer ha följande spec
t28 turbo
z32 lmm
walbro 255l soppapump
aeromotive linjär BTR
nuke performance fuelrail för bosch spridare

dom flesta som kör med den specen kör väl med skylines 444cc spridare isf har jag kollat in dessa
http://www.raidopower.se/lucas-444cc-sp … 21031/15-0

något att ha?

kom gärna med massor utav förslag!

mvh//Johan

smurfidunder
327 Inlägg
27 april 2011
Funkar säkert utmärkt. Ska du köra dom med standardstyrbox så får du ta bort spridarmotstånden, dessa spridare är redan högohmiga

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk

303 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
okej=) tack för svar! hur gör jag det då vart sitter spridarmotstånden?

7 120 Inlägg
27 april 2011
Varför krånglar du till det så dant? smile Standard fuelrail och BTR har inga problem med Steg 3, bara smacka dit ett par skyline spridare!

303 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
jo jag vet att de låter onödigt men tycker det ger ett ballt intryck i motorrummet plus att jag kommer inte alltid köra med steg 3 om jag känner mej själv och då är redan allt förberett att uppgradera:)

smurfidunder
327 Inlägg
28 april 2011
Då tycker jag inte du ska lägga pengar på nya små fjuttespridare. Köp ett par 1680 direkt det spar du en hel del på.

Spridarmotståndet är för övrigt den där aluminuim grejen med ett kontaktstycke och 5 kablar.

2 117 Inlägg
28 april 2011
Förbered hela vägen för att kunna köra på E85 nu när du ändå håller på med resten av delarna wink

smurfidunder
327 Inlägg
28 april 2011
shogun skrev:
Förbered hela vägen för att kunna köra på E85 nu när du ändå håller på med resten av delarna wink

Precis exakt så jag också menar

303 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
dundersmurfen skrev:
Då tycker jag inte du ska lägga pengar på nya små fjuttespridare. Köp ett par 1680 direkt det spar du en hel del på.

Spridarmotståndet är för övrigt den där aluminuim grejen med ett kontaktstycke och 5 kablar.

jo jag undrade ju det men om jag kör med min spec och bara trycker dit 1000cc + spridare kommer väl bilen inte gå så nedrans bra?tongue ska väl anpassa spridarna efter det andra man stoppar i?

303 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
shogun skrev:

fördelar nackdelar med bensin och e85? smile

tack för svaren grabs=)

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
28 april 2011
_blitz_ skrev:
jo jag undrade ju det men om jag kör med min spec och bara trycker dit 1000cc + spridare kommer väl bilen inte gå så nedrans bra?tongue ska väl anpassa spridarna efter det andra man stoppar i?

Du får fixa programvara som lirar ihop med spridarna, det måste du ju göra om du byter till 444cc spridare och Z32LMM också.

303 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
insane_1 skrev:
_blitz_ skrev:

Du får fixa programvara som lirar ihop med spridarna, det måste du ju göra om du byter till 444cc spridare och Z32LMM också.

jodå de e jag medveten om=) ska köra horsham steg 3 ship

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
28 april 2011
_blitz_ skrev:
jodå de e jag medveten om=) ska köra horsham steg 3 ship

Då är det skyline / GTi-R 444 spridare som gäller, inget annat smile
Senast redigerat av insane_1 (28 april 2011)

303 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
borde väl kunna köra med vilka 444cc spridare som helst isf?smile måste väl inte vara exakt dom?

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
28 april 2011
Även om två spridare (av olika fabrikat) flödar lika, i detta fall 444cc, kan t.ex latecy /delay värdet + andra saker skilja. Vad det har för betydelse i praktiken vet jag inte.
Chippet i fråga är ju anpassat för dessa specifika spridare som dessutom är lätta att få tag på och inte heller speciellt dyra, så jag ser inte riktigt vitsen med att använda sig av något annat fabrikat heller.

303 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
sant men dom spridarna passar inte i fuelrailen jag köpt utan måste vara av bosch modell=/ därför jag undrade!smile

Sök