27 april 2011
Trådstartare
Hej Garaget-folk!
Är ute efter en kombi som bruksbil som ska köras ca 1500 mil om året. Ett krav är att bilen ska vara tillverkad år 2000 eller senare och ska kunna erbjuda lite puder under motorhuven. Bekvämlighet är ett stort plus och jag sätter värde på komfort framför sportighet även om jag accepterar rekommendationer inom båda kategorier. Givetvis så vill jag att bilen inte ska vara ökänd för problem och kosta skjortan i reparationer. Jag räknar med en reparationsbudget på 5-8000 kronor om året som absolut max.
Jag siktar på ca 60-70000 kronors pris, men det är inga större hinder att trissa upp den gränsen något om rätt bil dyker upp.
De bilar som jag kollar på just nu är följande:
Volvo V70 T5
BMW 330i
Audi A6 2.7T
Något speciellt att säga om någon av dessa modeller från tidigt 2000-tal? Kanske finns det några modeller som jag har missat som kan rekommenderas?
Jag är i stort sett oberoende av märke, men är inte ute efter att köpa Saab. Inget ont om Saab, det är fina och bekväma bilar, men jag trivs inte i kupén av den enkla anledningen att jag inte gillar deras design inne i bilen. Det är något högst personligt och jag vill inte höra någon debatt angående detta i tråden. Det gäller givetvis inte bara Saab, men jag har kört nyare Saab'ar och helt enkelt inte trivts och därför tagit detta beslut.
Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.