3328
Sök

Airbag motstånd?

51 Inlägg
1 maj 2011
Trådstartare
ja har bytt ratt i bilen från en orginalratt med airbag till en sportratt utan. nu lyser airbag lampan å de viste jag att den skulle göra, men min fråga är om de e någon som vet vart man kan köpa ett motsånd å koppla in? eller om man kan fixa de på nåt annat sätt.. har funderat på att plocka ur lampan tongue

Mvh

28 Inlägg
1 maj 2011
Räcker att plocka ut lampan, jag vet inte om det är samma som på Caddyn men då var lampan som på en knapp... Plockade bort knappen och satte dit en ny "blank" där jag monterade strömbrytaren till x-ljus rampen på taket.

Volvo 940 SE
Peugeot 205 GTI
Vw Golf V5

51 Inlägg
1 maj 2011
Trådstartare
jasså de säger du smile ja måste ju plocka ner hela instrumenteringen för å plocka bort lampjä... tongue

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
1 maj 2011
´den går att nå underifrån om man är lite fingerfärdig smile

Kör fort så hinner inget hända...

Forummoderator
18 003 Inlägg
1 maj 2011
...eller trycka in ett vanligt motstånd med rätt OHM i anslutningen. Googla eller ring verkstad för att få rätt ohmtal.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

28 Inlägg
1 maj 2011
Du äger väll svart el tejp wink

Volvo 940 SE
Peugeot 205 GTI
Vw Golf V5

296 Inlägg
2 maj 2011
Normalt är 2ohm på de flesta bilar om jag inte minns fel. Tror dessutom inte att det räcker med 0,6W utan att man behöver lite kraftigare. Autoliv har godkända, om man bryr sig om sådant... Man ska inte göra jobbet med batteriet anslutet. Koppla ur först.
Senast redigerat av taway (2 maj 2011)

51 Inlägg
2 maj 2011
Trådstartare
tackar för svaren.. har också hört nånting om 2ohm.. så får leta reda på lite motstånd å testa mej fram å se va som funkar bäst smile

Sök