3452
Sök

Bi-xenon Helljus helt fel riktat.

414 Inlägg
1 maj 2011
Trådstartare
Japp har Bi-xenon på min 240. Jag har monterat allt som det ska och det fungerar. Kör jag med halvljuset så är ljusbilden. Men ska jag tända helljuset så lyser den rätt ner i marken.

Står jag 1 meter ifrån en vägg så så hamnar helljuset 0.5-1 dm under halvljusets övre kant, den borde hamna 1-2 dm över halvljuset. Sladdarna sitter där dom ska och helljuset har mindre spridning så vet att halv är halv och hel är hel.

Vad tror ni detkan vara för fel?

Det är detta kit. http://www.bilupplysningen.se/sv/Bi-Xenon

Mvh
Senast redigerat av Ankmeister (1 maj 2011)

414 Inlägg
1 maj 2011
Trådstartare
Testade mot en vägg igen och har en film på det. Men nu ser det bra ut. Men när jag testade i går natt lös helljuset rätt ner i marken.

Mvh

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
1 maj 2011
Inte vänt glödlampa åt fel håll?

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

414 Inlägg
1 maj 2011
Trådstartare
speedfreak racing skrev:
Inte vänt glödlampa åt fel håll?

Det är en H4 sockel. Så den passar bara på ett sett och xenon lampan passar bara på 1 sätt i sockeln.

414 Inlägg
7 maj 2011
Trådstartare
Har nu försökt ställa in strålkastarna.. När helljuset är perfekt bländar halvljuset utav bara fan.. och är halvljuset perfekt lyser helljuset ner i marken.

Alla lampor osv sitter rätt men fattar inte vad felet kan vara sad?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 maj 2011
Ankmeister skrev:
Har nu försökt ställa in strålkastarna.. När helljuset är perfekt bländar halvljuset utav bara fan.. och är halvljuset perfekt lyser helljuset ner i marken.

Det är helt enkelt så att dina stråkastare inte är gjorda för Xenonljus, går inte att få det bra. Därför det inte är lagligt att konventera sina standard halogen.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Offroad Racing
3 122 Inlägg
7 maj 2011
Av erfarenhet har jag konstaterat att det blir så på vissa bilar. Tråkigt och vad jag vet inget som går att göra nåt åt. Det är väl strålkastarens konstruktion på nåt vis som orsakar det.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

95 Inlägg
7 maj 2011
Hade samma problem med mina Bixenon...
Fick ändra om matningen till "lamp höjningen". Kolla detta..Alltså när du kör med halvljus ska lampan vara i ute läge, när du växlar om till helljus så ska lampan glida in i sockeln.
Detta gjorde de inte på min sats utan tvärt om, därav fick jag skit ljus...
Vänd på kablarna på den lilla tunna matarströmmen.

Provad detta så får du se om det hjälper

Tänk va en svetsloppa kan ställa till det!!
Därför använder jag carbon & glasfiber.

414 Inlägg
7 maj 2011
Trådstartare
Weckis skrev:
Hade samma problem med mina Bixenon...
Fick ändra om matningen till "lamp höjningen". Kolla detta..Alltså när du kör med halvljus ska lampan vara i ute läge, när du växlar om till helljus så ska lampan glida in i sockeln.
Detta gjorde de inte på min sats utan tvärt om, därav fick jag skit ljus...
Vänd på kablarna på den lilla tunna matarströmmen.

Provad detta så får du se om det hjälper

Skall testa detta men tror det är så att när helljuset tänds åker lampan in i sockeln. för ljuspunkten blir starkare då.

414 Inlägg
7 maj 2011
Trådstartare
te_wik skrev:
Ankmeister skrev:

Det är helt enkelt så att dina stråkastare inte är gjorda för Xenonljus, går inte att få det bra. Därför det inte är lagligt att konventera sina standard halogen.

Mvh Tommy

Detta vet jag men kan ju ändå vara trevligt att få det att fungera wink

Sök