3341
Sök

BMW e30 , Eurostyle Custom Car

Jämlandsbil från ny....

-sommar ska de va....
942 837 Visningar
Projektet avslutat 22 november 2015
358 Inlägg
27 juni 2011
Ser bra ut! Ifall du behöver e30 delar så har jag lite liggandes i en hög.

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
27 juni 2011
Trådstartare
Timol skrev:

Ok , det behövs alltid grejor :-)  Kommer jättegärna och kollar om du har nåt jag kan handla av dig.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

61 Inlägg
27 juni 2011
Timol skrev:

Ta en bild på den högen? wink

358 Inlägg
28 juni 2011
Inte mycket att ta bild på tongue
m20b20 l-jetronic i delar (topp, block, insug mm), mätarhus, blinkersglas, kabelhärva m20b25, avgaspackningar och lite annat småplock.

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
29 juni 2011
Trådstartare
Tack Timol för en bra affär ikväll , mycke grejer blev det och säkert kommer en del återanvändas i min bil.

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24112/24112-99bce903f550f5e1dcf7a3747c023c06.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24112/24112-1d9248efd30695e785fdd4fe362e2d8f.jpg
Senast redigerat av eastmotorsport (29 juni 2011)

hellaflush!
1 266 Inlägg
29 juni 2011
grymt jobb med fälgarna!

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
30 juni 2011
Trådstartare
Timmyboy skrev:
grymt jobb med fälgarna!

Tack , ja det återstår en del ändå med dom :-)

358 Inlägg
30 juni 2011
Tack själv, hoppas grejerna kommer till nytta smile

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
1 juli 2011
Trådstartare
Beställt från www.amotek.se idag ;

GTS Suspension Performance Fahrwerk - Dämpfer auf Basis und von Weltmarktführer der Erstausrüstung, Kayaba, in Kooperation mit GTS ! Es werden nur qualitativ hochwertige Komponenten, insbesondere Federn, verwendet ! 2-Rohr-Niedergasdruckdämpfer, werksseitig gekürzte Dämpfer, aggresive Optik und angenehm sportliche Abstimmung , nicht überhart und nicht Serie, exzellentes Preis-Leistungsverhältnis

GTS Sportfahrwerk 75/40mm BMW 3 Serie Limousine, 6-Zylinder, 45mm Standrohr, Typ E 30, Bj. 82-8/87, zulässige Achslasten VA/HA 895/1030kg, mit Tüv
( kommer att kompletteras med 60 mm fjädrar bak )

Milo & Maximus
87 Inlägg
2 juli 2011
Nice bil smile

motogarage371

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
2 juli 2011
Trådstartare
-Panos- skrev:
Nice bil smile

Tack så mkt. :-)  Jag hoppas jag kommer att få den trevligare ändå då den är klar men det dröjer nog till nästa sommar.

544 Inlägg
2 juli 2011
Jävla fin e30 du fått tag i!
Men säger bara en sak: bbs splitt = kärlek wink köp en uppsättning 16" eller 17" och svetsa om bultcirkeln. Sen har du en fet tyskstukad e30.

btw: jag har ett komplett avgas fram till grenrören med dubbla kromade pipor (inget hemmabygge) liggandes till e30 med m20 vid intresse.

Lycka till med bygget, tummen upp!

Prestanda med stil

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
2 juli 2011
Trådstartare
nyman88 skrev:
Men säger bara en sak: bbs splitt = kärlek wink köp en uppsättning 16" eller 17" och svetsa om bultcirkeln. Sen har du en fet tyskstukad e30.

btw: jag har ett komplett avgas fram till grenrören med dubbla kromade pipor (inget hemmabygge) liggandes till e30 med m20 vid intresse.

Tackar , ja BBS hade suttit fint men ibland får man gå lite genvägar , plånboken sätter stopp i en del fall :-(    Ditt avgas är av intresse , vad är det för tillverkare?  Jag har ingen kat. på min ,passar ditt ändå? Är det en eller två dämpare? Du kan skicka pm om detta om du vill )

544 Inlägg
2 juli 2011
eastmotorsport skrev:
nyman88 skrev:

Tackar , ja BBS hade suttit fint men ibland får man gå lite genvägar , plånboken sätter stopp i en del fall :-(    Ditt avgas är av intresse , vad är det för tillverkare?  Jag har ingen kat. på min ,passar ditt ändå? Är det en eller två dämpare? Du kan skicka pm om detta om du vill )

Jo men vist är det så. Allt styrs av plånkan... Men men detta kommer bli kalas endå ska du se:)

Du har pm.

Prestanda med stil

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
2 juli 2011
Trådstartare
nyman88 skrev:
eastmotorsport skrev:
nyman88 skrev:

Jo men vist är det så. Allt styrs av plånkan... Men men detta kommer bli kalas endå ska du se:)

Du har pm.

Tack , kollar pm

Like it German
378 Inlägg
4 juli 2011
Ser mycket bra ut! ska absolut följas. = )

Hur många skruvar fick du över?....

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
4 juli 2011
Trådstartare
kimmy89 skrev:

Tack , kul att höra . Blir lite då och då  för både en Saab 9000i 16V och denna är projektbilar just nu,

Like it German
378 Inlägg
4 juli 2011
eastmotorsport skrev:
kimmy89 skrev:

Tack , kul att höra . Blir lite då och då  för både en Saab 9000i 16V och denna är projektbilar just nu,

Okej härligt. Ska själv inom snar framtid införskaffa en e30 "igen". Men denna gång blir det förmodligen 325 som kommer göras i ordning ordentligt. Clean med inslag av tyskstuk = )

Hur många skruvar fick du över?....

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
4 juli 2011
Trådstartare
kimmy89 skrev:
eastmotorsport skrev:
kimmy89 skrev:

Okej härligt. Ska själv inom snar framtid införskaffa en e30 "igen". Men denna gång blir det förmodligen 325 som kommer göras i ordning ordentligt. Clean med inslag av tyskstuk = )

Låter gott , ja en 325 är ju fräckare och starkare .Min 320 kom till mesta av skälet att den var helfräsch i plåten , behöver inte ta fram svetsen alls. De e bra de för jag kan inte svetsa :-)

399 Inlägg
4 juli 2011
Yes, en ny bil smile Längtar att se den  ! Lycka till !

DropShop "Östersundsmaffian"

Sök