3172
Sök

Timmad min 945 ltt

83 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
#1
Som topic lyder så undrar jag om någon har tips på hur jag kan få lite mer kräm ur min 945 med b230lt motorn,
tänkte börja med att lägga runt 6 tusen och sedan kanske nästa år lägga 6 till.
vad skulle ni rekommendera att jag bytte?

558 Inlägg
5 maj 2011
#2
börja med chip, och sen wq från en fulltryckare smile

83 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
#3
Wq? weastgate?

83 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
#4
tack föresten:)

558 Inlägg
5 maj 2011
#5
precis smile

595 Inlägg
5 maj 2011
#6
S60R spridare, S60R turbo, 3" LMM, 3" Helsats o du har runt 250 hk


16 Inlägg
9 maj 2011
#7
eacan skrev:
S60R spridare, S60R turbo, 3" LMM, 3" Helsats o du har runt 250 hk

Pallar motorn det? Tror du man behöver byta topp, stakar?

595 Inlägg
9 maj 2011
#8
JohnBrolin skrev:
eacan skrev:
S60R spridare, S60R turbo, 3" LMM, 3" Helsats o du har runt 250 hk

Pallar motorn det? Tror du man behöver byta topp, stakar?

Nej, det ska den klara med ett ladd på max 1.2 bar iaf. smile


16 Inlägg
10 maj 2011
#9
eacan skrev:
JohnBrolin skrev:
eacan skrev:
S60R spridare, S60R turbo, 3" LMM, 3" Helsats o du har runt 250 hk

Pallar motorn det? Tror du man behöver byta topp, stakar?

Nej, det ska den klara med ett ladd på max 1.2 bar iaf. smile

okej. vad tror du går i första hand?

16 Inlägg
10 maj 2011
#10
JohnBrolin skrev:
eacan skrev:
JohnBrolin skrev:

Pallar motorn det? Tror du man behöver byta topp, stakar?

Nej, det ska den klara med ett ladd på max 1.2 bar iaf. smile

okej. vad tror du går i första hand?

Om man laddar mer.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
10 maj 2011
#11
JohnBrolin skrev:
JohnBrolin skrev:
eacan skrev:

Nej, det ska den klara med ett ladd på max 1.2 bar iaf. smile

okej. vad tror du går i första hand?

Om man laddar mer.

det första som går är nog kopplingen efter det är det nog intercoolern

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

16 Inlägg
10 maj 2011
#12
turboforssen skrev:
JohnBrolin skrev:
JohnBrolin skrev:

okej. vad tror du går i första hand?

Om man laddar mer.

det första som går är nog kopplingen efter det är det nog intercoolern

okej. då kan man vara rätt lugn över stakar toppen och kolvarna då?

2 230 Inlägg
10 maj 2011
#13
jo då dom brukar bytas vid 300 kolvar och stakar ^^

så kan det vara då det inte blev som det skulle

16 Inlägg
10 maj 2011
#14
Rojpen skrev:
jo då dom brukar bytas vid 300 kolvar och stakar ^^

okej.

Tvivlare
2 266 Inlägg
10 maj 2011
#15
Jag har ett bolt-on paket över annars wink kolla min 940.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

The one and only
1 091 Inlägg
10 maj 2011
#16
Rojpen skrev:
jo då dom brukar bytas vid 300 kolvar och stakar ^^

Tar nog ett tag innan man kommer upp i så många kolvar o stakar cool

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

2 230 Inlägg
10 maj 2011
#17
Volvo Knugen skrev:
Rojpen skrev:
jo då dom brukar bytas vid 300 kolvar och stakar ^^

Tar nog ett tag innan man kommer upp i så många kolvar o stakar cool

haha sant sant tongue men han förstod iaf vad jag mena ser att det kanske blev lite kosntigt skrivet ^^

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
11 maj 2011
#18
Rojpen skrev:
jo då dom brukar bytas vid 300 kolvar och stakar ^^

kanske vanligt att man byter vid 300hk men det betyder inte att dom inte pallar mer ..
finns dom som åkt med över 500 på original b230fk block

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

16 Inlägg
13 maj 2011
#19
turboforssen skrev:
Rojpen skrev:
jo då dom brukar bytas vid 300 kolvar och stakar ^^

kanske vanligt att man byter vid 300hk men det betyder inte att dom inte pallar mer ..
finns dom som åkt med över 500 på original b230fk block

utan att byta nått?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
14 maj 2011
#20
JohnBrolin skrev:
turboforssen skrev:
Rojpen skrev:
jo då dom brukar bytas vid 300 kolvar och stakar ^^

kanske vanligt att man byter vid 300hk men det betyder inte att dom inte pallar mer ..
finns dom som åkt med över 500 på original b230fk block

utan att byta nått?

ja utan att byta nått i blocket

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/


Sök