3266
Sök

Timmad min 945 ltt

595 Inlägg
14 maj 2011
#21
turboforssen skrev:
JohnBrolin skrev:
turboforssen skrev:

kanske vanligt att man byter vid 300hk men det betyder inte att dom inte pallar mer ..
finns dom som åkt med över 500 på original b230fk block

utan att byta nått?

ja utan att byta nått i blocket

Du behöver som sagt byta :
- Turbo
- Spridare
- Downpipe
- Avgassystem
- Andra boxar
- Större Luftmassmätare
Eventuellt också :
- Tryckplatta
- Lamell

Baka ihop det...........

- Ca 250-270 hk (Beroende på turbo, spridare etc)


16 Inlägg
15 maj 2011
#22
turboforssen skrev:
JohnBrolin skrev:
turboforssen skrev:

kanske vanligt att man byter vid 300hk men det betyder inte att dom inte pallar mer ..
finns dom som åkt med över 500 på original b230fk block

utan att byta nått?

ja utan att byta nått i blocket

tipps på att få den till 400 hk? o det ska hålla

595 Inlägg
15 maj 2011
#23
JohnBrolin skrev:
turboforssen skrev:
JohnBrolin skrev:

utan att byta nått?

ja utan att byta nått i blocket

tipps på att få den till 400 hk? o det ska hålla

Sätt i en T5a alt T6.


16 Inlägg
15 maj 2011
#24
eacan skrev:
JohnBrolin skrev:
turboforssen skrev:

ja utan att byta nått i blocket

tipps på att få den till 400 hk? o det ska hålla

Sätt i en T5a alt T6.

igentligen blir det ju nästan samma pris som att pumpa i 400 hk i orginal motorn tongue
Har du en sådan sj?

595 Inlägg
15 maj 2011
#25
JohnBrolin skrev:
eacan skrev:
JohnBrolin skrev:

tipps på att få den till 400 hk? o det ska hålla

Sätt i en T5a alt T6.

igentligen blir det ju nästan samma pris som att pumpa i 400 hk i orginal motorn tongue
Har du en sådan sj?

Ja, men du ville att det skulle hålla någorlunda..


16 Inlägg
15 maj 2011
#26
eacan skrev:
JohnBrolin skrev:
eacan skrev:

Sätt i en T5a alt T6.

igentligen blir det ju nästan samma pris som att pumpa i 400 hk i orginal motorn tongue
Har du en sådan sj?

Ja, men du ville att det skulle hålla någorlunda..

ja det borde hålla bra med en t5a men priset, vill ligga rätt så lågt endå tongue

595 Inlägg
15 maj 2011
#27
JohnBrolin skrev:
eacan skrev:
JohnBrolin skrev:

igentligen blir det ju nästan samma pris som att pumpa i 400 hk i orginal motorn tongue
Har du en sådan sj?

Ja, men du ville att det skulle hålla någorlunda..

ja det borde hålla bra med en t5a men priset, vill ligga rätt så lågt endå tongue

Alltså, om du ska ha 400 häst så får du ju vara beredd på att lägga pengar på det. Annars får du helt enkelt byta bil. Grejer går sönder när du trimmar. Det är bara att acceptera smile

400 häst i original 4an då går grejer med tiden också. Tror du har bättre chans att få en T5a att hålla. Men det är givetvis ett vågspel.


16 Inlägg
15 maj 2011
#28
eacan skrev:
JohnBrolin skrev:
eacan skrev:

Ja, men du ville att det skulle hålla någorlunda..

ja det borde hålla bra med en t5a men priset, vill ligga rätt så lågt endå tongue

Alltså, om du ska ha 400 häst så får du ju vara beredd på att lägga pengar på det. Annars får du helt enkelt byta bil. Grejer går sönder när du trimmar. Det är bara att acceptera smile

400 häst i original 4an då går grejer med tiden också. Tror du har bättre chans att få en T5a att hålla. Men det är givetvis ett vågspel.

man kaske borde ha en 960 får då är det nästan bolt on för en t5a.

595 Inlägg
15 maj 2011
#29
JohnBrolin skrev:
eacan skrev:
JohnBrolin skrev:

ja det borde hålla bra med en t5a men priset, vill ligga rätt så lågt endå tongue

Alltså, om du ska ha 400 häst så får du ju vara beredd på att lägga pengar på det. Annars får du helt enkelt byta bil. Grejer går sönder när du trimmar. Det är bara att acceptera smile

400 häst i original 4an då går grejer med tiden också. Tror du har bättre chans att få en T5a att hålla. Men det är givetvis ett vågspel.

man kaske borde ha en 960 får då är det nästan bolt on för en t5a.

Yes, det är korrekt. Det är ingen match då. Kör på det om du nu tvunget ska ha en äldre volvo med pulver smile


16 Inlägg
15 maj 2011
#30
eacan skrev:
JohnBrolin skrev:
eacan skrev:

Alltså, om du ska ha 400 häst så får du ju vara beredd på att lägga pengar på det. Annars får du helt enkelt byta bil. Grejer går sönder när du trimmar. Det är bara att acceptera smile

400 häst i original 4an då går grejer med tiden också. Tror du har bättre chans att få en T5a att hålla. Men det är givetvis ett vågspel.

man kaske borde ha en 960 får då är det nästan bolt on för en t5a.

Yes, det är korrekt. Det är ingen match då. Kör på det om du nu tvunget ska ha en äldre volvo med pulver smile

tack så mycket för rådet alla här på forumet! big_smile

53 Inlägg
20 maj 2011
#31
Medan du funderar så kan du köpa en pysventil (~200 kr) eller ett T-kors (~5 kr på Mekonomen) och med någon av dessa öka laddtrycket till 0,6-0,7 så går den som en fulltryckare ungefär. smile


16 Inlägg
21 maj 2011
#32
moessan skrev:
Medan du funderar så kan du köpa en pysventil (~200 kr) eller ett T-kors (~5 kr på Mekonomen) och med någon av dessa öka laddtrycket till 0,6-0,7 så går den som en fulltryckare ungefär. smile

Sitter redant-kors, trim chip och 3 tums avgas systen.

16 Inlägg
21 maj 2011
#33
JohnBrolin skrev:
eacan skrev:
JohnBrolin skrev:

man kaske borde ha en 960 får då är det nästan bolt on för en t5a.

Yes, det är korrekt. Det är ingen match då. Kör på det om du nu tvunget ska ha en äldre volvo med pulver smile

tack så mycket för rådet alla här på forumet! big_smile

Du tror inget på den 6 cylindriga motorn som sitter i en nyare 960?
eller borde man skruva det en t5, t6?

8 250 Inlägg
21 maj 2011
#34
JohnBrolin skrev:
Du tror inget på den 6 cylindriga motorn som sitter i en nyare 960?
eller borde man skruva det en t5, t6?

För 400hk skulle jag definitivt satsa på att bygga om den motorn du har.

En seriös hållbar T5 är ingen billig historia. Och T6 är bara att glömma om du tänkt besikta ärligt, för då ska man ha ju ha T6:ans elsystem med ett antal tillbehör från en och samma bil och det är inte roligt.. alls.



Sök