3431
Sök

VOLVO C70 T5 -98 tändspolen går sönder vid start försök? =/

OSR CREW
146 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
Som rubriken lyder gäller problemet en c70 t5 -98. med nyckeln på "andra läget" så har jag ström till spolen dock bara 12-13 volt(beror på bateriet) men när jag ska starta bilen så får jag ingen gnista... Och ikväll tästade jag med en begagnad spole som vi plockade av min kompis bil... o nu får han inte heller någon gnista. slutsatsen är alltså att jag lyckat "knäcka" tändspolen... fast inte så att den luktar bränd eller blir varm, den bara tänder inte...

FÖRSLAG? för nu e jag desperat eftersom ja knäckte kompisens så behöver jag ju en ny... till honnom och mig! =/

Livet är det som passerar när du håller på med annat.

181 Inlägg
10 maj 2011
Det är en volvo, ALLT kan hända!!! Dom jävlas med en in i det sista! big_smile

Tur att man e som man e när man ändå inte e som man ska....

Med lem
475 Inlägg
10 maj 2011
Jag skall ha några tändspolar liggandes någonstans, från en 960 men det skall vara likadana vad jag uppfattat.. om jag hittar dom tar jag med mig dom när jag kommer till öckerö den 21e så kan du se om de passar (om du nu inte hittat några nya innan dess :-))

OSR CREW
146 Inlägg
10 maj 2011
Trådstartare
CArro: knip igen;)

Ralf: innan dess ska bilen vara klar! Jag ska köra den till min egna mässa;)

OLAGBG
596 Inlägg
OSR CREW
146 Inlägg
11 maj 2011
Trådstartare
Haha ja olda det är ju sannt... Men min ska ju köras;) måste bara få felSökt el systemet... Via dator

OLAGBG
596 Inlägg
11 maj 2011
smile ja iår körs min oxå:p ska kolla med folk på jobet va dom tror det kan va som kan va fel på din bil

OLAGBG
VOLVO

181 Inlägg
12 maj 2011
Har du testat att koppla spolen till kraftuttaget? big_smile

OSR CREW
146 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
Kraftuttaget? Din termologiska kunnighet inom ämnet bilar fortsätter att förvåna! smile

181 Inlägg
13 maj 2011
Ja men traktorer har ju kraftuttag baktill.... så man kan koppla harvar och annat bröte wink

OSR CREW
146 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
ska komma från en som kör en 2,0 DIESEL?

2 452 Inlägg
13 maj 2011
kolla alla jordpunkter är där det brukar jävlas.....kan ha nån tänspole över till salu om du behöver

döden kommer tillbaka

Sök