3570
Sök

Vilken lackkonservering?

SPC : skaraborg performance club
205 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
farsan har fått erbjudande om lackkonservering på sin nya bil vilken ska man välja? ditec eller tafcar? eller krarar man sig lika bra utan?
Senast redigerat av bmwvol (18 maj 2011)

767 Inlägg
13 maj 2011
jag har ditec på min och tycker det funkar kanon och en jobbar kompis hat tefcar och det funkar oxå bra så de nog bara att välja vad man själv tycker

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se

624 Inlägg
13 maj 2011
lackskydd skyddar ej mot mekanisk nötning.

lackskydd är ett dumt ord,kalla det vax med mycket längre hållbarhet så är vi närmre saningen...

who´s the man?

205 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
har inte kallat det lackskydd.. skrev lackkonservering smile

205 Inlägg
27 maj 2011
Trådstartare
någon som har svar på frågan ? tongue

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
27 maj 2011
bmwvol skrev:
någon som har svar på frågan ? tongue

Kolla upp rekommendationer på båda företag och åk o besök dom. Känn efter vem som verkar seriösast, noggrannast och trevligast att ha o göra med smile

2 Inlägg
31 januari 2012
Hade samma problematik när det gällde att välja lackskydd.
Kändes som Tefcar och Ditec var de som är mest seriösa. Båda ställena kändes bra men det som fällde avgörandet i mitt fall var att det med Ditec skulle bli jävligt dyrt om man räknar in alla kompletteringskostnader, de säger ju klart och tydligt att skyddet inte håller längre än 18 mån.
Jag valde därför tefcar och jag är mycket nöjd med resultatet.
OBS, har väl egentligen ingen erfarenhet så det är min amatörmässiga bedömning...smile

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
1 februari 2012
För att kunna ge dig ett ärligt och seriöst svar påd en frågan så måste man veta vad du vill ha ut av ett lackskydd.. Skillnaden i hållbarhet mellan Tefcar och Ditec är omöjlig att svara på men vill du ha en fin bil så bör du som oftast göra iordning den en gång per år pga tvättrepor osv. Och om du lämnar in den på polering och vaxning och tvättar den med rätt shampo så funkar det lika bra som vilket lackskydd som helst..

Ett lackskydd är inget som löser alla problem inom bilvården men däremot att tvätta på rätt sätt är det ABSOLUT BÄSTA lackskyddet.. Förutom det så finns det ett lackskydd som klår alla andra med stor marginal, det lackskyddet kallas för klarlack... wink

"Ärlighet varar längst"..

4 418 Inlägg
1 februari 2012
Larpa skrev:
För att kunna ge dig ett ärligt och seriöst svar påd en frågan så måste man veta vad du vill ha ut av ett lackskydd.. Skillnaden i hållbarhet mellan Tefcar och Ditec är omöjlig att svara på men vill du ha en fin bil så bör du som oftast göra iordning den en gång per år pga tvättrepor osv. Och om du lämnar in den på polering och vaxning och tvättar den med rätt shampo så funkar det lika bra som vilket lackskydd som helst..

Ett lackskydd är inget som löser alla problem inom bilvården men däremot att tvätta på rätt sätt är det ABSOLUT BÄSTA lackskyddet.. Förutom det så finns det ett lackskydd som klår alla andra med stor marginal, det lackskyddet kallas för klarlack... wink

"Ärlighet varar längst"..

En tvätt skyddar inte mot uv strålning, surt nedfall och oxidation.

Det bästa man kan göra är att lackkonservera när bilen är ny... och sen... tvätta på rätt sätt självfallet!

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
1 februari 2012
Klarlack skyddar mot allt ovanstående som du räknat upp Jill! smile

4 418 Inlägg
1 februari 2012
Larpa skrev:
Klarlack skyddar mot allt ovanstående som du räknat upp Jill! smile

Inte tillräckligt :-)

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
1 februari 2012
För att? smile

4 418 Inlägg
1 februari 2012
Larpa skrev:
För att? smile

Vad är det som du inte förstår?

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
1 februari 2012
Vad ett lackskydd kan göra som  inte klarlacken kan!? smile

4 418 Inlägg
1 februari 2012
Larpa skrev:
Vad ett lackskydd kan göra som  inte klarlacken kan!? smile

Skydda mot tex oxidering.

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
1 februari 2012
Haha! En klarlack kan INTE oxidera! smile Hur är det med kompetensen? smile

4 418 Inlägg
1 februari 2012
Larpa skrev:
Haha! En klarlack kan INTE oxidera! smile Hur är det med kompetensen? smile

Där har du fel.
Alla lacker oxiderar, mer eller mindre. En lackförsegling kan bromsa upp den processen.

Det vet alla bilvårdstekniker!
Senast redigerat av Jill (1 februari 2012)

270 Inlägg
1 februari 2012
jag har då aldrig sett en oxiderad klarlack någon gång, och då har jag sett MÅNGA gamla bilar smile

4 418 Inlägg
1 februari 2012
DanneGTV6 skrev:
jag har då aldrig sett en oxiderad klarlack någon gång, och då har jag sett MÅNGA gamla bilar smile

Ja men du vet ju knappt vad som är bak o vad som är fram på en bil.

Sök