Hade samma problematik när det gällde att välja lackskydd. Kändes som Tefcar och Ditec var de som är mest seriösa. Båda ställena kändes bra men det som fällde avgörandet i mitt fall var att det med Ditec skulle bli jävligt dyrt om man räknar in alla kompletteringskostnader, de säger ju klart och tydligt att skyddet inte håller längre än 18 mån. Jag valde därför tefcar och jag är mycket nöjd med resultatet. OBS, har väl egentligen ingen erfarenhet så det är min amatörmässiga bedömning...
För att kunna ge dig ett ärligt och seriöst svar påd en frågan så måste man veta vad du vill ha ut av ett lackskydd.. Skillnaden i hållbarhet mellan Tefcar och Ditec är omöjlig att svara på men vill du ha en fin bil så bör du som oftast göra iordning den en gång per år pga tvättrepor osv. Och om du lämnar in den på polering och vaxning och tvättar den med rätt shampo så funkar det lika bra som vilket lackskydd som helst..
Ett lackskydd är inget som löser alla problem inom bilvården men däremot att tvätta på rätt sätt är det ABSOLUT BÄSTA lackskyddet.. Förutom det så finns det ett lackskydd som klår alla andra med stor marginal, det lackskyddet kallas för klarlack...
För att kunna ge dig ett ärligt och seriöst svar påd en frågan så måste man veta vad du vill ha ut av ett lackskydd.. Skillnaden i hållbarhet mellan Tefcar och Ditec är omöjlig att svara på men vill du ha en fin bil så bör du som oftast göra iordning den en gång per år pga tvättrepor osv. Och om du lämnar in den på polering och vaxning och tvättar den med rätt shampo så funkar det lika bra som vilket lackskydd som helst..
Ett lackskydd är inget som löser alla problem inom bilvården men däremot att tvätta på rätt sätt är det ABSOLUT BÄSTA lackskyddet.. Förutom det så finns det ett lackskydd som klår alla andra med stor marginal, det lackskyddet kallas för klarlack...
"Ärlighet varar längst"..
En tvätt skyddar inte mot uv strålning, surt nedfall och oxidation.
Det bästa man kan göra är att lackkonservera när bilen är ny... och sen... tvätta på rätt sätt självfallet!