Ska tillägga att oavsett man anser att en klarlack oxiderar eller inte så är en ständig återfuktning den bästa lösningen. Dvs om man är villig att tvätta på rätt sätt..
Väldigt offtopic, udda och lite med tanke på omständigheterna obehagligt inlägg.
Obehagligt??? Tänkte du kunde få ett litet hum om larpas kompetens bara...
Denna bilen reagera jag på att den hade en del tvättrepor inne på elmia vid vissa ljusvinklar, inget illa menat men man kan absolut inte se på kompetsen på en dataskärm det måste man se i verkligheten precis som många bilar som ser bra ut här på garaget på bild men sen i verkligheten blir man mörkrädd över dess skick.
Väldigt offtopic, udda och lite med tanke på omständigheterna obehagligt inlägg.
Denna bilen reagera jag på att den hade en del tvättrepor inne på elmia vid vissa ljusvinklar, inget illa menat men man kan absolut inte se på kompetsen på en dataskärm det måste man se i verkligheten precis som många bilar som ser bra ut här på garaget på bild men sen i verkligheten blir man mörkrädd över dess skick.
Lahega: Johan blev inkallad i absolut sista sekund och togs in i vår monter utan att jag hade fått nån tid på den.. dessutom så gick det ett antal hundra människor och strök sig mot den hela dagarna om det kan vara en förklaring kanske? Men den vann på Sema Showen och berömdes av bla Carrol Shelby.. så helt tokig kan den ju inte varit efter att jag polerade den, EFTER Elmia..
Du e en trevlig prick du Jill! Eller en färgklick iaf! Tänk om alla kunde lära sig ALLT om bilvård på ett par år som du verkar ha gjort! Lite offtopic men finns det NÅN som kan mer om bilvård eller ens lika mycket som dig?
Lahega: Johan blev inkallad i absolut sista sekund och togs in i vår monter utan att jag hade fått nån tid på den.. dessutom så gick det ett antal hundra människor och strök sig mot den hela dagarna om det kan vara en förklaring kanske? Men den vann på Sema Showen och berömdes av bla Carrol Shelby.. så helt tokig kan den ju inte varit efter att jag polerade den, EFTER Elmia..
Det kan jag förstå det var mest på framskärmarna i överkant som det syntes väl då, men tvivlar inte på att den blev fin efter elmia:)
Ja ett bra exempel är den här bilden jag knäppte för några år sen. Lacken på bilden är det absolut sämsta jag haft på någon bil. Visst är kontrasten alldeles för hög på bilden, men även utan hög kontrast ser man inget fel på lacken. Börjar bli så tröttsamt att se bilder som folk laddar upp på sina verk.
EDIT: För övrigt den motorhuven jag ligger på, på min visningsbild. Den har fått mycket stryk.
håller med fullt ut! har haft många sånna bilar med som ser betydligt mycket finare ut på BILD än bilar som verkligen är det i verkligheten. känns sådär när man ser sånna bilar med höga betyg här på garaget men det är en annan femma;)
Du e en trevlig prick du Jill! Eller en färgklick iaf! Tänk om alla kunde lära sig ALLT om bilvård på ett par år som du verkar ha gjort! Lite offtopic men finns det NÅN som kan mer om bilvård eller ens lika mycket som dig?
Är inte jag som kallar mig "expert". Jag är en vanlig knegare, som ser oxiderade lacker daglingen.
Det kan jag förstå det var mest på framskärmarna i överkant som det syntes väl då, men tvivlar inte på att den blev fin efter elmia:)
De enda jag hann göra på bilen på Elmia var faktiskt framskärmarna i ovankant.. körde av dom på mornarna men som du säger så var dom repiga vilket inte är så konstigt då Johan vägrar ha staket runt bilen.. Tro mig, jag försökte övertala honom men han vill verkligen att folk ska få komma fram och titta. Vilket iofs är jäkligt kul med en avslappnad attityd men det blir fort repor som sagt!
Kan förövrigt säga att jag håller med fullständigt om att en bild kan skilja sig mycket från verkligheten. Men att den bilen trots allt vann Car of The Show är en trevlig referens för mig och en härlig motvikt till Jills tyckande om mig.. För ingen kan ha undgått att Jill är den som har sista ordet och besitter den absolut högsta kompetensen.. ursäkta min ironi..
Är inte jag som kallar mig "expert". Jag är en vanlig knegare, som ser oxiderade lacker daglingen.
En vanlig knegare är du då rakt inte.. finns ingen som kan in närheten så mycket som du! Fi ingen som kan lära dig nåt för du vet ju verkligen allt.. så frågan är om jag inte måste lyfta på hatten och skänka mitt företagsnamn till dig?? Eller om jag kanske kan få gå en snabbkurs hos dig? Mina ambitioner är att alltid utvecklas och lära mig mer men här i Sverige så är det nog dig jag ska vända mig till för att få ett maximalt utbyte av min kunskapstörst. Skicka mig gärna ett pris på din kunskap..
Många väljer nog att tro att borstarna inte skadar för att räffa sitt dåliga samvete! Det kallas väl selektivt, om nån säger att dom inte skadar så väljer nog mång att tro på det för att det känns bättre då..
farsan har fått erbjudande om lackkonservering på sin nya bil vilken ska man välja? ditec eller tafcar? eller krarar man sig lika bra utan?
Tja! Jag jobbar på ett ditec center i norrtälje och jag skulle absolut lägga en lackkonservering på min nya bil! Med tanke på att när bilen levereras så kommer den utan något skydd för lacken. Med en Ditec behandlig så konserverar du lacken så som den är när den är ny och förstärker den mot bland annat repor,stenskott och vad som kan tänkas slita på lacken.
Många tycker att det är för mycket pengar att lägga på en Ditec behandling. Men det man betalar för det är vad man får, dvs kvalitet.
Ingen lackonservering håller länge utan efterbehandlingar.