3573
Sök

Vilken lackkonservering?

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
2 februari 2012
Ska tillägga att oavsett man anser att en klarlack oxiderar eller inte så är en ständig återfuktning den bästa lösningen. Dvs om man är villig att tvätta på rätt sätt.. smile

270 Inlägg
2 februari 2012
Marcus- skrev:
DanneGTV6 skrev:
Marcus- skrev:
Då har väl min skärm börjat oxidera då.

Ja alltså solen lyser ju in i hans kamera i ca 15 sekunder om det är det du menar med kass bild smile
Titta längre

nje var väl inte det jag mest syftade på. Jag tycker kvaliten är kass. Speciellt om det ska vara 1080p..
Men nog sagt om det! Inte mer OT nu.

Har du tvn/datorskärmen inställd på 1080p också? annars fungerar det ju inte smile

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
2 februari 2012
Marcus- skrev:
Jag tror också att jag har många rekondare bakom mig som skulle säga detsamma.

Du har nog alla yrkesrekondare bakom dig!

Bara Larpa som har sin egen åsikt, och det får han ha... även om den är helt åt skogen cool

Bilvårdstekniker
9 Inlägg
2 februari 2012
DanneGTV6 skrev:
Marcus- skrev:
DanneGTV6 skrev:
Lite offtopic men kolla den här videon http://www.youtube.com/watch?v=Xs38591JkAs Larpa har polerat den första bilen man ser, kolla i HD big_smile

Väldigt offtopic, udda och lite med tanke på omständigheterna obehagligt inlägg.

Obehagligt??? Tänkte du kunde få ett litet hum om larpas kompetens bara...

Denna bilen reagera jag på att den hade en del tvättrepor inne på elmia vid vissa ljusvinklar, inget illa menat men man kan absolut inte se på kompetsen på en dataskärm det måste man se i verkligheten precis som många bilar som ser bra ut här på garaget på bild men sen i verkligheten blir man mörkrädd över dess skick.

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
2 februari 2012
Lahega skrev:
DanneGTV6 skrev:
Marcus- skrev:

Väldigt offtopic, udda och lite med tanke på omständigheterna obehagligt inlägg.

Denna bilen reagera jag på att den hade en del tvättrepor inne på elmia vid vissa ljusvinklar, inget illa menat men man kan absolut inte se på kompetsen på en dataskärm det måste man se i verkligheten precis som många bilar som ser bra ut här på garaget på bild men sen i verkligheten blir man mörkrädd över dess skick.

Lahega: Johan blev inkallad i absolut sista sekund och togs in i vår monter utan att jag hade fått nån tid på den.. dessutom så gick det ett antal hundra människor och strök sig mot den hela dagarna om det kan vara en förklaring kanske? smile Men den vann på Sema Showen och berömdes av bla Carrol Shelby.. så helt tokig kan den ju inte varit efter att jag polerade den, EFTER Elmia..

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
2 februari 2012
Du e en trevlig prick du Jill! Eller en färgklick iaf! Tänk om alla kunde lära sig ALLT om bilvård på ett par år som du verkar ha gjort! smile Lite offtopic men finns det NÅN som kan mer om bilvård eller ens lika mycket som dig? smile

Bilvårdstekniker
9 Inlägg
2 februari 2012
Larpa skrev:
Lahega skrev:
DanneGTV6 skrev:

Lahega: Johan blev inkallad i absolut sista sekund och togs in i vår monter utan att jag hade fått nån tid på den.. dessutom så gick det ett antal hundra människor och strök sig mot den hela dagarna om det kan vara en förklaring kanske? smile Men den vann på Sema Showen och berömdes av bla Carrol Shelby.. så helt tokig kan den ju inte varit efter att jag polerade den, EFTER Elmia..

Det kan jag förstå det var mest på framskärmarna i överkant som det syntes väl då, men tvivlar inte på att den blev fin efter elmia:)

Bilvårdstekniker
9 Inlägg
2 februari 2012
Marcus- skrev:
Lahega skrev:
DanneGTV6 skrev:

Ja ett bra exempel är den här bilden jag knäppte för några år sen. Lacken på bilden är det absolut sämsta jag haft på någon bil. Visst är kontrasten alldeles för hög på bilden, men även utan hög kontrast ser man inget fel på lacken.
Börjar bli så tröttsamt att se bilder som folk laddar upp på sina verk.

http://www.garaget.org/?car=278345&image=2617197

EDIT: För övrigt den motorhuven jag ligger på, på min visningsbild. Den har fått mycket stryk.

håller med fullt ut! har haft många sånna bilar med som ser betydligt mycket finare ut på BILD än bilar som verkligen är det i verkligheten. känns sådär när man ser sånna bilar med höga betyg här på garaget men det är en annan femma;)

4 418 Inlägg
2 februari 2012
Larpa skrev:
Du e en trevlig prick du Jill! Eller en färgklick iaf! Tänk om alla kunde lära sig ALLT om bilvård på ett par år som du verkar ha gjort! smile Lite offtopic men finns det NÅN som kan mer om bilvård eller ens lika mycket som dig? smile

Är inte jag som kallar mig "expert". wink
Jag är en vanlig knegare, som ser oxiderade lacker daglingen.

4 418 Inlägg
2 februari 2012
Marcus- skrev:
Jill skrev:
Marcus- skrev:
Jag tror också att jag har många rekondare bakom mig som skulle säga detsamma.

Du har nog alla yrkesrekondare bakom dig!

Bara Larpa som har sin egen åsikt, och det får han ha... även om den är helt åt skogen cool

Jaa, tack. Äntligen! Börjar bli tokig här, känner att det är dags att öppna en flaska rött..
Tror inte man klarar av den här tråden annars.

hahaha ... precis.

Är som att prata med folk som påstår att inte borsttvättar skadar lacken .. Lönlöst!! wink

270 Inlägg
2 februari 2012
Nu ska jag bada... sen ska jag äta rökt gök med lök... KO KO

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
2 februari 2012
Lahega skrev:
Larpa skrev:
Lahega skrev:

Det kan jag förstå det var mest på framskärmarna i överkant som det syntes väl då, men tvivlar inte på att den blev fin efter elmia:)

De enda jag hann göra på bilen på Elmia var faktiskt framskärmarna i ovankant.. körde av dom på mornarna men som du säger så var dom repiga vilket inte är så konstigt då Johan vägrar ha staket runt bilen.. Tro mig, jag försökte övertala honom men han vill verkligen att folk ska få komma fram och titta. Vilket iofs är jäkligt kul med en avslappnad attityd men det blir fort repor som sagt! smile

Kan förövrigt säga att jag håller med fullständigt om att en bild kan skilja sig mycket från verkligheten. Men att den bilen trots allt vann Car of The Show är en trevlig referens för mig och en härlig motvikt till Jills tyckande om mig.. smile För ingen kan ha undgått att Jill är den som har sista ordet och besitter den absolut högsta kompetensen.. ursäkta min ironi.. wink

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
2 februari 2012
Jill skrev:
Larpa skrev:

Är inte jag som kallar mig "expert". wink
Jag är en vanlig knegare, som ser oxiderade lacker daglingen.

En vanlig knegare är du då rakt inte.. finns ingen som kan in närheten så mycket som du! Fi ingen som kan lära dig nåt för du vet ju verkligen allt.. så frågan är om jag inte måste lyfta på hatten och skänka mitt företagsnamn till dig?? smile Eller om jag kanske kan få gå en snabbkurs hos dig? Mina ambitioner är att alltid utvecklas och lära mig mer men här i Sverige så är det nog dig jag ska vända mig till för att få ett maximalt utbyte av min kunskapstörst. Skicka mig gärna ett pris på din kunskap.. smile

4 418 Inlägg
2 februari 2012
Marcus- skrev:
Jill skrev:
Marcus- skrev:

Jaa, tack. Äntligen! Börjar bli tokig här, känner att det är dags att öppna en flaska rött..
Tror inte man klarar av den här tråden annars.

hahaha ... precis.

Är som att prata med folk som påstår att inte borsttvättar skadar lacken .. Lönlöst!! wink

Ja en sån diskussion hade jag vid "miljötvätten" här i Kalmar innan vintern kom smile Väldigt lönlöst.

Man blir alltid lika fascinerad över hur logik och naturlagar tycks passera helt obemärkt hos vissa människor ... ibland blir man nästan mörkrädd ...

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
2 februari 2012
Bilvårdsexperten Holding AB.. hur så? smile Du då? Vad jobbar du med?

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
2 februari 2012
Många väljer nog att tro att borstarna inte skadar för att räffa sitt dåliga samvete!  Det kallas väl selektivt, om nån säger att dom inte skadar så väljer nog mång att tro på det för att det känns bättre då.. smile

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
2 februari 2012
Bra sagt och bra initiativ Marcus!

236 Inlägg
2 februari 2012
Jill skrev:
DanneGTV6 skrev:
jag har då aldrig sett en oxiderad klarlack någon gång, och då har jag sett MÅNGA gamla bilar smile

Ja men du vet ju knappt vad som är bak o vad som är fram på en bil.

sry för bumpen men

EN KLARLACK KAN OXIDERA ( jobbar som billackerare)

Man måste ha humor

18 Inlägg
2 februari 2012
bmwvol skrev:
farsan har fått erbjudande om lackkonservering på sin nya bil vilken ska man välja? ditec eller tafcar? eller krarar man sig lika bra utan?

Tja! Jag jobbar på ett ditec center i norrtälje och jag skulle absolut lägga en lackkonservering på min nya bil!  Med tanke på att när bilen levereras så kommer den utan något skydd för lacken. Med en Ditec behandlig så konserverar du lacken så som den är när den är ny och förstärker den mot bland annat repor,stenskott och vad som kan tänkas slita på lacken.

Många tycker att det är för mycket pengar att lägga på en Ditec behandling. Men det man betalar för det är vad man får, dvs kvalitet.

Ingen lackonservering håller länge utan efterbehandlingar.

Ditec licensierad.

SPC : skaraborg performance club
205 Inlägg
2 februari 2012
Trådstartare
möe tjöt på er big_smile och det blev en liknade ditec behandling på bilen och var mycket nöjd efter smile
Senast redigerat av bmwvol (2 februari 2012)

Sök