History:
För lite mer än två år sedan satt jag och en arbetskamrat och diskuterade gamla bilar på jobbet. Det visade sig att han ägde tre Amazoner, varav en var hans första som var i hemskt dåligt skick, samt en Sport-modell som han hade som finbil, och en bruksbil. I "samråd" med sin flickvän hade han fått tillåtelse att äga endast EN amazon, varpå han gav mig förslaget att köpa bruksbilen. Jag behövde inte ens fundera utan svarade ja på stört.
Fick en gratis liten tvätt av den och sedan körde jag hem den.
Fick bilen såpass billigt att jag inte kunde låta bli att köpa den, dock hade jag ingenstans att hålla till och skruva med den eller förvara den ordentligt, så jag fick köra hem den till barndomshemmet och tråckla in den under tak långt åt helsike bakom vår tomt. Och där har bilen stått övertäckt i över två års tid nu.
Ända tills denna helg då jag igår tog kompisen till hjälp och började det mödosamma arbetet med att flytta fram den igen efter så lång tid. Imorgon får jag hjälp att traila den till min garageplats, och sedan börjar arbetet med att ta reda på skicket och den blivande arbetsbördan ;-) Bilen kördes som sagt hela vägen hem, men efter att ha stått still i över två år så tänkte jag inte ens försöka starta den därhemma
Motvilligt tittade den ut ur sitt näste, och med massiv övertalning lyckades vi lura ut den hela vägen igen
Har till dags dato ännu inte bestämt om bilen bara kommer bli renoverad och restaurerad till orginalskick, eller om den ska renoveras och hottas upp med någon annan motor osv. Eller om den bara iordningställs för att kunna användas och sedan säljer den för att ta mig an något annat projekt :-) Only time will tell...