Varken eller säger jag, jobbet med luftfiltret och insugsröret är helt meningslöst, finns inga begränsningar där. Det kommer inte ge mer effekt. Köp ett insatsfilter och sätt i originalburken, att kapa och modda en massa på insugsidan kanske är trevligt och kul, men det ger inte mkt mer än potentialla problem med insprutningen. Du har ju en mekaniskt reglerad T8, dom är lite känsliga. Om din bil går bra idag så hade jag aktat mig väldigt noga för att mickla för mkt med den biten.
Om det är effekt du är ute efter så väntar en T16 konvertering på dig, men det är en helt annan fråga! Du kan dock öka trycket från Turbon i din befintliga motor genom att modda APC litegrand, du kan byta avgas-system/Turboböjen för att öka responsen och flödena och få några hästar till. Väldigt mkt mer kännbart än att fixa med luftfiltret.
Förr i tiden var det många som meckade K-jetronic och med rätt kunskap och grejor så kunde man plocka ut massa hästar. På den tiden dock så kostade Soppan nada, och idag torde intresset att toktrimma en T8 vara noll och intet, för det blir svårt hålla ner förbrukningen kort och gott. Det kan lätt bli törstigt.