3404
Sök

Sälja bil till engelsmän?

99 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
Jag skrev till "david" och sa att om han ska ha bilen vill jag ha pengar i hand, då skrev han att det inte gick pga av massa orsaker, inte lite skumt haha men jag sket i den affären totalt

83 Inlägg
26 maj 2011
Det är ju bra att dom här trådarna dyker upp och varnar folk ändå. Inget on till dig nu Kokkaburra men det är ju lite märkligt att så många ändå tror på det litegrand, även om tvekan är stor redan i det inledande inlägget. Det är ju en mkt känd bluff detta nu, och det verkar som att väldigt få går på det, men dom försöker ju hela tiden, någon eller några måste ju nästan jobba heltid med detta? Om det aldrig nånsin lyckats så hade ju scammen dött ut, men det gör den ju inte? Så någon eller några måste ju gå på detta här?

Bara ordet "Paypal" i en bilaffär borde ju vara tillräckligt för att förstå bluffen. En riktigt entusiast från utlandet han kommer såklart hit och kollar på bilen, eller fixar nån i Sverige som gör upp affären åt honom. (hjälpte själv en tysk att köpa en Saab i Sverige nyligen). Kanske spinner bluffen mkt på det faktum att just Saab och Volvo faktiskt säljs mkt utomlands nu från vårat land, till seriösa köpare.

Bra att det inte blev nåt denna gången i alla fall!

99 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
Turbocab skrev:
Det är ju bra att dom här trådarna dyker upp och varnar folk ändå. Inget on till dig nu Kokkaburra men det är ju lite märkligt att så många ändå tror på det litegrand, även om tvekan är stor redan i det inledande inlägget. Det är ju en mkt känd bluff detta nu, och det verkar som att väldigt få går på det, men dom försöker ju hela tiden, någon eller några måste ju nästan jobba heltid med detta? Om det aldrig nånsin lyckats så hade ju scammen dött ut, men det gör den ju inte? Så någon eller några måste ju gå på detta här?

Bara ordet "Paypal" i en bilaffär borde ju vara tillräckligt för att förstå bluffen. En riktigt entusiast från utlandet han kommer såklart hit och kollar på bilen, eller fixar nån i Sverige som gör upp affären åt honom. (hjälpte själv en tysk att köpa en Saab i Sverige nyligen). Kanske spinner bluffen mkt på det faktum att just Saab och Volvo faktiskt säljs mkt utomlands nu från vårat land, till seriösa köpare.

Bra att det inte blev nåt denna gången i alla fall!

Det lät rätt bra i början (tyckte jag) men luktade väldigt skumt om det hela!  Men det är som du säger det är bra att gå ut med det och det verkar ju vara en stor verksamhet så varför har inte tidningarna skrivit om det?

83 Inlägg
26 maj 2011
Jag tror det har skrivits nån gång. Men det kan nog vara så att dom som går på detta inte kanske vill skylta med det i tidningen heller....smile

Saabifierad
2 031 Inlägg
26 maj 2011
Ni borde inte ens svara på dessa mejl, bortkastad tid.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Sök