3493
Sök

Vad krävs för sponsor ?

74 Inlägg
24 maj 2011
Trådstartare
Tänkte höra om vad det igentligen krävs för att man ska få en sponsor intresserad/bli sponsrad mer än att visa upp deras varor ?

Kan man göra ett bygge och sedan få sponsor ?
Eller är det med ritningar och planer man får sponsor ?

Väldigt glad för svar!

MVH Erik

7 274 Inlägg
24 maj 2011
Företagen som du söker sponsor ifrån ska tjäna något på det du gör.
Senast redigerat av Brains (24 maj 2011)

74 Inlägg
24 maj 2011
Trådstartare
Brains skrev:
Företagen som du söker sponsor ifrån ska tjäna något på det du gör.

Jo men hur tjänar dom på det mer än att man gör "reklam" för dom igenom att åka till träffar osv ?

7 274 Inlägg
24 maj 2011
Det är väl det som är upp till dig att komma på och presentera för dom.

74 Inlägg
24 maj 2011
Trådstartare
Brains skrev:
Det är väl det som är upp till dig att komma på och presentera för dom.

Det är ju lite det jag söker hjälp med här, hur man igentligen kan "ge" dom kunder mer än att reklamera och spela bra med deras grejer ?

Går det att få betalt FÖR ett bygge man har gjort ? med deras produkter ?

6 851 Inlägg
25 maj 2011
Hur menar ni med spons? är det bra priser, mycke support/hjälp, gratis produkter eller..?

74 Inlägg
25 maj 2011
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Hur menar ni med spons? är det bra priser, mycke support/hjälp, gratis produkter eller..?

Du får med ganska mycket här, men support/hjälp är ju va jag får av en sponsor då tappar det väll lite meningen med att sponsra ? eller är det så att det är pga DINA idér som man/dom bygger på med billiga/gratis produkter som du sen visar upp/spelar med ?

Är nämligen såld på kenwood köpte mig en
KDC-BT61U Kenwood stereo
KAC-9105D Kenwood slutsteg
Sen 2xKFC-W3012 Basar inte 100 på om det är dom basarna hittar inte pappret nu på dom men det spelar ganska bra för det "lilla"

Och jag vill kunna öppna skuffen på träffar och spela bra även utåt, måste säga att diskanten (original utan panel diskanter) möter upp detta riktigt fint.

sen att det ska se bra ut när jag öppnar bakluckan och inte bara inkastat tjaffs.
Och jag vill använda mig av enbart kenwoods grejer så jag hade i åtanke om sponsor ?

Detta är då i en 945'a
Senast redigerat av XooT (25 maj 2011)

6 851 Inlägg
25 maj 2011
XooT skrev:
TT-Avant skrev:

Du får med ganska mycket här, men support/hjälp är ju va jag får av en sponsor då tappar det väll lite meningen med att sponsra ? eller är det så att det är pga DINA idér som man/dom bygger på med billiga/gratis produkter som du sen visar upp/spelar med ?

KDC-BT61U Kenwood stereo
Sen 2xKFC-W3012 Basar inte 100 på om det är dom basarna hittar inte pappret nu på dom men det spelar ganska bra för det "lilla"

Och jag vill kunna öppna skuffen på träffar och spela bra även utåt, måste säga att diskanten (original utan panel diskanter) möter upp detta riktigt fint.

sen att det ska se bra ut när jag öppnar bakluckan och inte bara inkastat tjaffs.
Och jag vill använda mig av enbart kenwoods grejer så jag hade i åtanke om sponsor ?

Detta är då i en 945'a

Hur många ljudbyggen har du gjort?
Har du bilder på det du tidigare byggt?

Detta skulle troligen öka dina chanser att möjligen få lite mera delspons (rabbaterat pris), därmed EJ sagt ATT du kommer att få det hos någon.

Vill inte förstöra för dej om något nu, utan talar bara om hur det verkligen ser ut idag.

Jag skulle nog våga säga att det är knappt någon idag (kanske en handfull pers. om enns det?) som FÅR sina saker gratis av någon leverantör. Tyvärr är det inte lika stort med billjud idag som det va för 15-20 år sedan. Idag så håller leverantörerna mycke hårdare på sina saker en vad de gjorde då..

74 Inlägg
25 maj 2011
Trådstartare
TT-Avant skrev:
XooT skrev:
TT-Avant skrev:

KDC-BT61U Kenwood stereo

Detta är då i en 945'a

Hur många ljudbyggen har du gjort?
Har du bilder på det du tidigare byggt?

Detta skulle troligen öka dina chanser att möjligen få lite mera delspons (rabbaterat pris), därmed EJ sagt ATT du kommer att få det hos någon.

Vill inte förstöra för dej om något nu, utan talar bara om hur det verkligen ser ut idag.

Jag skulle nog våga säga att det är knappt någon idag (kanske en handfull pers. om enns det?) som FÅR sina saker gratis av någon leverantör. Tyvärr är det inte lika stort med billjud idag som det va för 15-20 år sedan. Idag så håller leverantörerna mycke hårdare på sina saker en vad de gjorde då..

Nej absolut förstör du INTE det är precis ett sånna här svar jag letar efter för du ger mig svar på tal inget "side talk"

Utan straight to the point.
0 tidigare byggen så det är allt "nytt" för mig
Men har mina idéer om hur jag vill gåtillväga och att det är just kenwoods produkter jag vill använda det jag ens skulle försöka att göra en "intresseanmälan" på är rabbaterat pris då jag använder mig av enbart deras grejer+uppvisning av deras grejer smile

Tack återigen för ett korrekt svar tips/ledtrådar skadar inte ! smile

1 400 Inlägg
25 maj 2011
Det bästa du kan göra är att först göra ett bygge så att du kan visa upp dina skils.

Sen gör du en UTFÖRLIG byggplan för det bygge du vill göra med deras produkter.
(ska vara något utöver det vanliga)

Ta kontakt med dom återförsäljare som marknadsför det tänkta märket och presentera din plan.

Med lite tur så kan du då bli sponsrad med rabatterade priser..

Lycka till.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

74 Inlägg
25 maj 2011
Trådstartare
micke7406 skrev:
Det bästa du kan göra är att först göra ett bygge så att du kan visa upp dina skils.

Ta kontakt med dom återförsäljare som marknadsför det tänkta märket och presentera din plan.

Lycka till.

med andra ord så måste jag göra ett bygge innan jag kan få rabbatering ?

16 197 Inlägg
25 maj 2011
XooT skrev:
micke7406 skrev:

Lycka till.

tror inte att de finns ett enda företag som skulle sponsra nån som aldrig byggt ett seriöst bygge innan å visat va dom går för.

att få spons i mitten på 90-talet va mycke lättare än idag vill ja lova.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

74 Inlägg
25 maj 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
XooT skrev:
micke7406 skrev:

Lycka till.

tror inte att de finns ett enda företag som skulle sponsra nån som aldrig byggt ett seriöst bygge innan å visat va dom går för.

att få spons i mitten på 90-talet va mycke lättare än idag vill ja lova.

Då vet jag ju även det! smile Tackar för alla svar!

563 Inlägg
25 maj 2011
Generellt kan jag säga att det är bra att tänka igenom det hela från "deras" håll.
Skulle du sponsra dig?, ärligt talat vad har du att komma med om du krast jämför dig med etablerade byggare??

Hur ser din tidplan ut, vilka mer jobbar du med, referenser från tidigare projekt, behöver inte alltid vara från det berörda ämnet utan mer att beskriva hur väl du utfört och vad du levererat.

Fundera minst 10 varv på hur du skapar medial uppmärksamhet, det är det dom vill "köpa" av dig.
Varför säger jag köpa, jo för du skall sälja en tanke/ide till dom detta är svårt och kräver övning om och om igen. Du har ju inte ens en produkt att sälja in.

Glöm inte att du har bara EN chans i varje kontakt. Börja med den som du tycker är minst intressant.
På detta sätt har du chansen att "öva" upp dig tills dess att du kontaktar din önske sponsor.

Vad erbjuder du? tex låna ut bilen till företagsdagar, öppet hus, tävlingar mässor etc allt detta måste du veta innan du kontaktar dem.

Hoppas att jag inte målar upp en bild som skrämmer dig men så här är det.

Jag har själv varit ny i detta en gång i tiden och hade gärna själv velat ha en mentor i detta.
Tyvärr så är det inte så många som öppet delar med sig av sina kontakter.

Känner du ingen som har haft spons som kan rekomendera dig till sina sponsorer?

Lycka till och ge inte upp, det tar tid......

Thomas
Senast redigerat av polo_td (25 maj 2011)

1 435 Inlägg
25 maj 2011
Antingen så har man bra kontakter, tävlar,  eller så är man riktigt duktig på att bygga. Så tror jag att det är iaf.. smile

Det finns företag som helsponsrar fortfarande och står för resor osv för deras demobilar. Men man förstår att de mindre i branschen inte har råd med detta.
Senast redigerat av Alpinabiturbo (25 maj 2011)

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
25 maj 2011
Ställ dig även frågan: "Hur mycket är jag villig att betala för att bli sponsrad?"
Med detta menar jag att den flesta företag ställer motkrav på dig, det kan vara att du ska åka på si och så många träffar t.ex. Detta är inte gratis, det kan krävas att du tar ledigt, måste bo på hotell o.s.v

Elvis sa nått i stil med detta när han hade GAS Vanen: "-Visst det är väl trevligt att vara fullsponsrad med allt, men å andra sidan hur många helger har jag varit ledig? Varje helg så är det minst en träff som man ska åka på, oavsett om man vill eller inte. Det är fan inte värt det..."

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
25 maj 2011
Hör med AUTOTECH, de är bra som sponsor och de kan hjälpa dig på traven.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

3 466 Inlägg
25 maj 2011
Den vanligaste formen av "spons" och den lättaste är helt enkelt att få ordentligt rabatterade priser av en butik mot att du kör runt på så många bilträffar du kan och verkligen visar upp deras produkter och namn så mycket som möjligt.

Genom denna formen av spons så kan man slippa avtal som tvingar en att åka runt i hela Sverige och man äger dessutom produkterna själv utan att företaget kan kräva tillbaka dom.
Nackdelen är att du fortfarande måste betala för dina grejer och du står för alla resekostnader själv, men har du ändå planer på att dra runt på lite träffar så spelar ju de ingen större roll..
Då mindre butiker inte har lika mycket krav på bilarna utan är glada om de får ut sitt namn så kan detta va ett bra sätt för dig att börja på.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Sök