SuperGnaget skrev:
XeptiQ skrev:
torpis skrev:
Först och främst så är självklart bilen i fråga det som mest styr vilken IC du får plats med. No2 är ditt laddtryck och hur effektiv turbon är vid det laddtrycket. Exempelvis en liten 12T turbo fungerar utmärkt vid 0.5bar laddtryck men levererar 200grader varm luft vid 1.5bar.
Sen effekten och aggregatstorleken har jag lärt mig beror på motortyp. En 5.2liters V8 som överladdas från 225 till 350hk kan mycket väl behöva en GT45 eftersom man behöver leverera luft till 350hk vid låga 0.3bar överladd.
I vanlig ordning så behöver vi mera info för att kunna säga bu eller bä...
Okej sorry, är lite dålig på ge mer info.
Bilen är en 940, vad jag kommer hamna i ladd vet jag inte, men nu laddar jag med min lilla 13c 1.2 bar med chip. tänkte hamna runt samma bar om inte mer, närmare 1.8-2.0 bar.
Men är detta en för stor turbo för min motor för tidigare satt denna snurra på en 240 tic och det flytta sig redigt .
Har du allt annat som krävs då? Typ portad topp annan kam som öppnar duktigt bra på avgas,spridare m.m. m.m. Krävs ju annat sprut nästan om du ska ladda på så möe för lär ju bli en 600hk minst me 2bar på den snurran
Ye jag, har en 16v topp portad som jag har funderat att hänga på. spridrare hitta jag 1600cc för att köra etanol. ja har hunnit fått hem en hel del. sen har jag planer på ett VEMS sprut och egentillverkat grenrör för maximailt flöde till snurran ..
Men om nu avgashuset på denna GT45 är mindre än original är det ju menat med att spoolup ska komma tidigare. Och att jag ska kunna på ladd överhuvudtaget? Kan en 240 tic få ett sjysst ladd och krut med denna så borde väl jag med få det tycker jag?!
Senast redigerat av XeptiQ (26 maj 2011)
TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser